In excursie prin tzara

Daaaaaa, de cand am zis sa va povestesc cap-coada si iaca a venit magicul moment.

Intr-o frumoasa zi de joi, mi-am suit geamantanul imens si funduletul in masina, destinatia Ardeal. Drumul lung, mult prea lung pentru mine, dar a meritat. Dupa ce am trecut de Brasov, drumul mi-a captat atentia. La un moment dat vedeam de departe ceva frumos, o cetate, niste case, era Sighisoara. Cand am intrat in Sighisoara am avut un sentiment d-ala ciudat, da’ bun, cand am vazut stradutele, parca totul parea dintr-o poveste, de pe vremuri, ma mai trezea la realitate cate o vila-pensiune mai moderna. Odata ajunsi la destinatie, deja ne gandeam ce sa vizitam, pe unde sa mergem, ca aveam o zi libera inainte de a merge la nunta. Am uitat sa va spun am prins o vreme bunaaaa… ploaie non stop. Si cea mai tare faza a fost ca noi am plecat in pantaloni scurti, bretelute ca na, doar prin capitala erau 35 de grade si cand am ajuns acolo si ne-am dat jos din masina a inceput toata lumea sa rada si noi sa tremuram de nu ne mai opream. Bineinteles ca am avut juma’ de sifonier la mine, dar n-am nimerit jumatatea buna, trebuia sa o iau pe aia mai de iarna 🙂

Intr-un final ne-am hotarat sa mergem la o pastravarie si plecam noi mai pe ploaie, mai pe innorat, cu gandul sa pescuim, sa papam, sa ne simtim bine. Dupa aventuri, ne-a luat un radar ascuns bine cu 97 km/h in localitate, platit in puncte (6 la numar) + 540 lei amenda platita pe loc, adica la jumatate 270 lei, am ajuns la pastravaria din Campul Cetatii, undeva la vreo 17 km de Sovata. V-o recomand cu drag. Cum ploua si nu pescuia nimeni, am zis sa mergem direct sa papam. Mi-am luat un pastrav la gratar cu  cartofi nature si mujdei cu boia reteta casei, desi una lume a preferat ceafa de porc cu cartofi prajiti 🙂 Pastravul a fost foarte bun, am papat tot, mi-am comandat si clatite cu finetti (v-am zis ca sunt clatitoholica, da?), ca dupa pastrav sunt excelente, dupa care am simtit ca nu mai pot sa ma misc si eram buna de rostogolit la cat mancasem. Langa Hanul asta Pescaresc era o dugheana cu chestiute micute cum sunt targuletele alea de la munte cu rummy, table, lingurite, cani, tot felul de minuni si mi-am luat 3 sobolani facuti manual, care ulterior au fost si personaje principale pentru niste portii bune de ras (i-am pus in pantofii nashului, in camera finilor si s-au speriat 🙂 ). Tot in fata hanului, o rulota cu fantasticul kurtos. Daca stiti zona, atunci trebuie sa stiti ca peste tot este scris in 2 limbi, respectiv romana si maghiara. Nu ca asta ar fi o problema sau ca m-ar fi deranjat in mod special, dar una lume nu vroia sau nu stia sa vorbeasca romaneste. Buuun, plecam, pe drumul de intors, cu burtica plina parca vedeam altfel viata. Am remarcat portile masive din lemn cu diverse motive incrustrate. Le-am pozat cat am putut de mult. Si am oprit la niste sere…. cu milioane de flori, de toate culori, mi-am luat si vreo 5 ghivece ca n-ai cum sa opresti acolo si sa rezisti sa nu iti cumperi ceva, mai ales ca preturile erau super acceptabile, de la 1 leu la vreo 30 lei. Aaaa, pana si statiile autobuz erau din lemn, ca si portile. Foarte interesant mi s-a parut.

De nunta v-am povestit cam cum a fost. A doua zi fiind soare, am zis sa vizitam o salina de prin zona, ba sa mergem la Cluj, ba sa vizitam Sighisoara si pana la urma ne-am hotarat sa mai dam o fuga la pastravarie ca tare ne placuse si fiind vremea frumoasa, poate si pescuim. Toata lumea s-a imbarcat in masinute, de data asta ne-am luat si detectorul de radar cu noi, am scapat de amenda, tot in acelasi loc fiind amplasat radarul, si am ajuns la pastravarie. Lume multa in jurul baltii. Undite din 5 in 5 metri. Primul care si-a luat undita a fost izbitul, am zis ca vreau si eu, fiind prima oara cand dau la peste, ca asa act de prezenta am mai facut pe balti. Mi-am ales eu o undita, costa 2 lei sa o inchiriezi, si m-am pus pe marginea baltii. La vreo cateva minute, hopaaaaaa pestele in undita mea. Fericire mare, am tras asa de tare undita din apa de am plimbat pestele prin aer de l-am ametit. Toata balta se uita la mine ca eu tipam „am prins un pesteeeeeeeeeeeee, mama catamai pestele” 🙂 Asta a fost doar inceputul, norocul incepatorului ati zice, ca pe urma de pe toata balta numai eu prindeam peste. Simteam invidia din ochii celor de pe langa mine cand ei stateau cu undita degeaba si eu scoteam pestii, dar a gasit tata explicatia, ne-au auzit pestii ca vorbeam romaneste si au venit de curiozitate sa vada ce se aude si d-aia 🙂 Ca tata mi-a fost asistent, imi aducea momeala si se concentra cu mine sa vina pestilu’ si sa se infiga in carligul de la undita mea. Am invatat sa bag si ramele, sunt experta, deja nu mai puneam doar rama, facem combinatii de rama si boaba, ce sa mai… talent din nastere 😀 Ce prindeai, se cantarea si se platea, 23 lei/kg. Dupa ce am stat vreo 3 ore pe balta, am zis ca am prins macar cate un peste de fiecare, adica sa ne ajunga de un gratar si am mers sa-l cantarim. Aproape 7 kg. Uauuuuuuu. Eram mandra nevoie mare, tinand cont ca izbitul prinsese 4 pesti (cei mai mari si mai monstri) si restul eu (vreo 12) dar mai micuti, la vreo 20 cm. Si intrebam cat ne costa. Calculeaza nenea care ne-a cantarit pestele si zice in ungureste, noi nu pricepeam. Ne arata pe calculator 139 lei. Si noi il intrebam „da’ tu nu stii romana?”, si el macar a stiut sa zica „nu”. Chestia asta chiar m-a enervat, e posibil sa fii nascut, crescut in Romania si sa nu stii romana? Sau altfel spus, e posibil sa stii romana si sa nu vrei sa vorbesti? Ete ca e. Nu mi se pare normal. In momentul ala daca as fi avut putere, as fi schimbat toate placutele bilingve, sa-i satur, sa invete sa vorbeasca romaneste. Ca suntem in Romania.

Oricum a fost foarte frumoasa micutza noastra excursie. Dealurile inverzite m-au cucerit. Mai vreau o portie de Ardeal!

16 Responses to “In excursie prin tzara”


  1. 1 BlueAngel Iunie 5, 2009 la 9:11 pm

    primaaaaa primaaaaa 😛

  2. 2 crocoditza Iunie 5, 2009 la 9:13 pm

    daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, tu esti prima 🙂

  3. 3 BlueAngel Iunie 5, 2009 la 9:20 pm

    yes I am 😛

    Frumoasa plimbareala… da’ daca-mi zici ca ” una lume a preferat ceafa de porc cu cartofi prajiti ” e izbitu’ tau.. ii fac cunostinta cu alt tzacanit 🙂

  4. 4 crocoditza Iunie 5, 2009 la 9:21 pm

    da daaaaa 🙂 sa se ia de mana 😛

  5. 5 Rae Iunie 6, 2009 la 8:49 am

    super:D
    l-ai dezvatat pe izbit de pescuiala?
    sa pui si poza ca suntem curiosi:>

  6. 6 crocoditza Iunie 6, 2009 la 3:25 pm

    Rae, nu l-am dezvatat, cred ca m-am molipsit si eu, la cati pesti am prins e si normal 🙂

  7. 7 xayide Iunie 6, 2009 la 6:45 pm

    me don’t likey fishy fishy:(

  8. 8 Mada Iunie 6, 2009 la 9:51 pm

    crocodiţă, mă bucur că te-ai distrat. huugs.

  9. 9 Sangerica Iunie 7, 2009 la 6:46 am

    mama cat ma enerveaza pe mine astia de alta natie nascuti si crescuti aci si care nu stiu o boaba romana…ce i’as schingiui pe toti 😈
    in alta ordine de idei, cu muuuulta intarziere si cu scuzele de rigoare :LA MULTI ANI! si sa ne traiesti (stii tu cum) 🙂

  10. 10 crocoditza Iunie 7, 2009 la 11:23 am

    Mada, ma bucur ca ai revenit 🙂

    Sangerica, stai linistit ca nu esti singurul care s-a trezit mai tarziu, pana aseara pe la 12 noaptea mi s-a tot urat „la multi ani” 🙂
    Si sloganul era cumva „Sa traim bine”? 😀
    Cat despre cei care nu vorbesc o boaba romana… nu i-as schingiui, dar nu i-as mai tine in tara, sa se duca in Ungaria unde limba oficiala e maghiarutza.

  11. 11 Mada Iunie 7, 2009 la 5:57 pm

    @ Croco – stii, sunt omniprezenta, dar mi-e lene sa comentez. :-„

  12. 12 crocoditza Iunie 7, 2009 la 7:28 pm

    Mada, ma bucur sa aud asta 😀

  13. 13 Castelul Viselor Iulie 29, 2009 la 2:37 pm

    Te mai asteptam prin Ardeal! 🙂

  14. 14 crocoditza Iulie 29, 2009 la 3:48 pm

    Castelul Viselor, bine ai venit!
    As merge si in fiecare weekend daca n-ar fi asa departe, plus ca ma innebuneste accentul 🙂


  1. 1 Deci « Blog de prin Ţara Bârsei Trackback pe Iunie 6, 2009 la 12:56 pm
  2. 2 Mare e gradina lu’ Gugal « Fiti fericiti! Trackback pe Iunie 27, 2009 la 3:37 pm

Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Pentru orientare in timp

Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE