Mi-s ardeleanca

Sau macar intr-o viata anterioara cred ca am fost… sau am rude indepartate ce se trag de prin inima Ardealului, o fi vreun semn ca trebuie sa ma mut acolo sau macar sa-l vizitez mai des. Sau ceva cumva… nu stiu ce… cert e ca am fost 4 zile in Ardeal si m-a cucerit. M-a cucerit totul… un intreg format din peisaj, din ardeleni, din mancarea lor, din vorba lor.

No bine daca nu credeti, dar nu-i bai 🙂 In astea 4 zile am prins si accent, bine ca mi-am revenit cand am ajuns acasa, dar acolo, incepusem si eu sa vorbesc cu accent, imi placea. Tulai, Doamne, am vrut sa manc pe la doi (ora doi), dar or venit tri prieteni si mi-or zis sa merem in oras.

Nunta la care am fost… deosebita, caci scopul vizitei in Ardeal a fost onorarea invitatiei la o nunta. Acolo sunt portile alea mari, impunatoare, masive… din lemn, vechi. Se impodobesc portile cu crengute de brad, ca si cand ar fi o arcada, pe ele se prind flori rosii (trandafiri) si fundite albe si colorate. Se pleaca tot cu alai, claxoane, circ, slujba de la biserica e cam ca pe la noi… la restaurant incepe petrecerea la ora doi, toata lumea prezenta pana la doi si jumatate. Inainte de a intra in restaurant, la usa ii astepta o batrana care a inceput sa faca niste strigaturi de prin zona, cum se obisnuieste la ei pe la nunti. Am avut si staroste. Starostele e ca un maestru de ceremonii, avea microfonul lui si ne invita la dans, ne anunta cand sa luam loc ca ne vine papa bun, cand sa aplaudam, a avut un rol interesant. La un moment dat a venit iar tanti cu strigaturile cu o gaina in brate cu funda la gat, cica trebuia sa o cumpere nashul, ca asa e obiceiul. Si am dansat invartita si tot felul de dansuri de prin locurile alea, am dansat pana n-am mai putut si am cantat „nu-i pamant ca si ardealul, nu e om ca ardeleaaaaanu’ ” si mai ales hitul care ne-a marcat 🙂 de imi rasuna si acum in creieri. Si toata agitatia s-a terminat la 22:30. Si pe la 22:00 stateau aliniati ca la scoala, se facuse coada in fata mesei mirilor ca sa le dea plicul cu bani. La ei, ca marturii se dau acasa prajituri si o sticla de vin. A fost o experienta frumoasa.

19 Responses to “Mi-s ardeleanca”


  1. 1 Dicsie&Vicsie Iunie 3, 2009 la 6:46 pm

    sunt interesante nuntile traditionale
    din pacate, la noim chiar daca stau la tara, apar tot mai multe fitze si traditiile stravechi sunt uitate
    plus – ce gen de muzica credeti voi ca domina playlistul?
    maneaua, mancatiaj

  2. 2 Dicsie&Vicsie Iunie 3, 2009 la 6:46 pm

    tot Rae

  3. 3 crocoditza Iunie 3, 2009 la 6:49 pm

    Surprinzator, n-au fost manele, vreo 3 manele, dar mai pe ritm de populara

  4. 4 Rae Iunie 3, 2009 la 6:57 pm

    la nuntile noastre predomina manelele..la cele traditionale presupun ca merg pe traditie, muzica populara cum ai spus si tu

  5. 5 crocoditza Iunie 3, 2009 la 7:01 pm

    La nuntile noastre, in general, insa oamenii care stiu cu adevarat sa se distreze, se distreaza si fara manele.
    Acum 2 saptamani am fost la un nunta unde nu s-a cantat nici vers de manea si s-a dansat toata noaptea, a plecat toata lumea pe la 5:30 dimineata si toti au spus ca s-au simtit super bine.

  6. 6 Mihi Iunie 3, 2009 la 7:43 pm

    apoi si eu mi-s din ardeal :))

  7. 7 crocoditza Iunie 3, 2009 la 7:47 pm

    Mihi, ioi 🙂
    Si stii sa dansezi invartita? 😛

  8. 8 xayide Iunie 3, 2009 la 7:52 pm

    ce’mi placea accentu’!
    eu nu mi’s de nicaierea. Dobrogeanca get-beget.Da’ mai imprumut accente. Mi se par kinki:)

  9. 9 crocoditza Iunie 3, 2009 la 7:55 pm

    xayide, hai ca nici dobrogenii nu-s de lepadat 🙂

  10. 10 xayide Iunie 3, 2009 la 8:03 pm

    nu’s normal ca nu’s!da’ nu prea sunt luati in seama.
    de exemplu:exista bancuri cu olteni, cu moldoveni, cu ardeleni, etc. dar de bacnuri cu dobrogeni ai auzit?

  11. 11 crocoditza Iunie 3, 2009 la 8:05 pm

    trebuie sa fie… cred… personal n-am auzit, ce-i drept 🙂

  12. 12 LZ Iunie 3, 2009 la 11:28 pm

    Asa pare ca a fost. Frumos. Bravo! Ce-i frumos place si altora. Mai scrie!

    http://laurazaharia.blogspot.com

  13. 13 Eu Iunie 4, 2009 la 7:08 am

    Multi ani traiasca, multi ani traiasca, laaa multiii aniiii!!!!
    La multi ani fata! Sa fii sanatoasa, fericita , si sa iti dea Domnul tot ce iti doresti si tot ce ai nevoie!

  14. 14 cleo Iunie 4, 2009 la 7:42 am

    LA MULTI ANI! sa fii sanatoasa draga mea…

  15. 15 crocoditza Iunie 4, 2009 la 9:05 am

    Eu, multumesc muuuult! Sa te auda Dumnezeu si sa dea la toata lumea!

    cleo, saru’mana! si vezi ca n-am uitat! La multi ani si tie!!!!!!!!! 😀

  16. 16 Marmotica Iunie 4, 2009 la 9:24 am

    LA MULTI ANIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!
    Si eu sunt ardeleanca, ce-i drept pe jumatatea, dar imi port cu mandrie radacinile 😀

  17. 17 crocoditza Iunie 4, 2009 la 6:29 pm

    LZ, bine ai venit, multumesc pentru aprecieri, sper sa mai stai prin zona 🙂 si nu, nu in zona Ardealului, pe aici pe la mine pe blog-aratura 😀

    Suri cea semi-ardeleanca 😛


  1. 1 In excursie prin tzara « Fiti fericiti! Trackback pe Iunie 5, 2009 la 9:03 pm

Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Top articole

Pentru orientare in timp

Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE