Ai putea?

Sa va fac o mica introducere, din articolul asta:

„Ei bine, da. Suntem ocupati. Femei, barbatzi, toti. Suntem ocupati. Si numai timpul e de vina. E prea scurt ca sa reusim sa facem tot ceea ce ne dorim intr-o zi, intr-o luna, intr-un an, intr-o viata.

De ce suntem asa ocupati? Muncim. De ce muncim? Pentru bani. Incep si eu ca-n reclama, nu ziceam ca oamenii bogati nu sunt neaparat mai buni? Nu zicem noi ca banii n-aduc fericirea?

Muncim. In ce ritm muncim? De nebuni. Ne neglijam iubitul/iubita, ne neglijam prietenii, ne neglijam pe noi. Pentru bani.”

Vreau sa vorbim despre bani. Ai putea sa-ti sacrifici viata personala, prietenii, ceva ce are importanta pentru tine, pentru bani? Cat de mult conteaza banii?

Am avut posibilitatea sa muncesc in alta parte, asta insemnand sa-mi schimb domiciliul, al meu iubit din acea perioada nu a vrut sa se mute, drept urmare am zis „pas” considerand ca-s suficient de desteapta incat pot sa fac bani oriunde, insa o relatie nu o pot face sa mearga de la distanta. Invinsese dragostea, avea 1-0.

Am muncit mult, desi par uneori o pretioasa si o rasfatata. Si n-as putea sa nu muncesc, nu neaparat pentru bani, cat pentru a ma simti utila, pentru a-mi fi apreciata munca, pentru a face ceva, plus ca nu-s genul de femeie-casnica…n-as putea sa stau acasa si sa robotesc toata ziulica prin casa, prefer sa bag munca mea si 24 de ore, decat 8 ore de menaj.

 Pentru mine, banii nu-s vitali, in sensul ca pot sa am si o suma bunicica in buzunar, sunt aceeasi si cu doua sute de mii in buzunar. Nu m-au schimbat! Banii nu sunt scopul meu in viata si nu sunt atat de „atasata” de ei. Banii vin, se duc… ii fac la loc. Sunt necesari, nu zic nu! Si mereu am muncit cat sa am sa imi fac micile capricii, sa imi pot permite un concediu, o chestie, o figura.

Bun… alta era ideea. Cat de mult conteaza banii in o relatie? Intre un barbat si o femeie? Se merge pe principiul „banii mei sunt banii mei, banii tai sunt banii nostri”?

Cel de langa tine, ar putea trece printr-o perioada mai dificila. Si da, n-am nimic impotriva sa platesc eu in oras sau sa avem concediul dorit. N-am scos ochii, nu m-am simtit nici mai buna, nici mai frumoasa, nici mai desteapta, n-am asteptat nimic in schimb, am facut-o pentru ca asa mi s-a parut normal. O relatie presupune si bune si rele, sa ai pe cineva alaturi si la bine si la rau. Atat timp cat nu e un intretinut. N-as putea sa muncesc si sa intretin un trantor. Ca e o perioada mai nefasta… asta e de inteles.

Dar noi, atat barbatii, cat si femeile, avem orgoliu. Femeile vor sa fie ele cele rasfatate, barbatii nu ar suporta sa primeasca o mana de ajutor de la o femeie. Teoretic, ca practic stim doar ca sunt tot felul de specimene ce umbla libere prin lume.

Tu ai putea? Ca femeie, sa platesti o cina romantica? Sa suporti cheltuielile unui concediu in 2?

Dar tu, ca barbat, ai putea renunta la orgoliu si sa te bucuri de mici capricii, desi sunt platite de cea de langa tine?

37 Răspunsuri to “Ai putea?”


  1. 1 Ada februarie 25, 2010 la 1:28 pm

    Se zice „banii mei sunt banii mei, banii tai sunt tot ai mei”! 😆

    Glumeam… intotdeauna am zis ca sanatatea si viata personala sunt mai presus de orice job (asta implicand bani, ofcors!)!

    Si nu ma deranjeaza sa-mi platesc consumatia. Si uneori nici pe-a lui, atata timp cat nu-si face un obicei din asta si platim cand unul cand celalalt. Cat despre concediu, n-am pretentia sa mi-l plateasca el, dar nici nu mi-ar pica excelent daca ar trebui sa platesc eu concediul pt amandoi. Si acum vorbim de cazuri fara saibe si alte implicatii mai profunde. Cand e cu saibe, poate ca ea plateste concediul, dar el plateste intretinerea si toate cheltuielile casei si poate ia si mobila… atunci e echilibru.

  2. 2 black angel februarie 25, 2010 la 1:46 pm

    ….glumesti????..orgoliu ca orgoliu..Orgoliul . intra in actiune cand cineva ma jigneste..pe mine sau o persoana importanta mie… si pot sa il iau la palme!!.. dar nu as renunta la orgoliu nici pentru .. chestii de genul asta!! cum sa te indopi.. cand plateste.. ea??? .. mai bine stau acasa .. si ii prepar eu ceva bun… … sau .. daca chiar vrea sa se duca la restaurant… ma imprumut de la vecinul…:)

    „””Dar tu, ca barbat, ai putea renunta la orgoliu si sa te bucuri de mici capricii, desi sunt platite de cea de langa tine?”””

    …NU exista!!!! nu mi se pare logic….( in cel mai rau caz….daca nu am de ales….. poate… dar nu mai mult decat mi-as putea permite eu!!)

  3. 4 crocoditza februarie 25, 2010 la 2:22 pm

    Mama, echilibru… ce bine ai evidentiat

    black angel, am inteles.. NU 😀

    Naicu, in sfarsit un barbat care zice si DA 🙂

  4. 5 Joaninha februarie 25, 2010 la 2:26 pm

    Am citit mai demult o intamplare a unei tipe care a vrut sa se desparta de un tip dupa o plictiseala de relatie. Si cand sa-i zica zbye, tipu’ cica a scos o listuta cu toate cheltuielile facute pentru ea si a pus-o sa plateasca. 😆 Cica a platit ca sa scape de el … Deci se poate si mai rau, adica in loc sa decizi daca platesti tu sau nu o masa, te trezesti ca nota vine la finalul relatiei 😆

  5. 6 crocoditza februarie 25, 2010 la 2:28 pm

    Joa, faza asta chiar e geniala 😀
    da’ jur ca nu-i plateam nimic!!!!! ce bou!

  6. 7 Fustangiul februarie 25, 2010 la 2:32 pm

    Se spune ca intotdeauna ospatarul intinde nota barbatului, de aici s-a creat si regula cum barbatul trebuie sa plateasca. Absolut corect, mereu s-a zis ca barbatii care platesc sunt gentelmani. Hmm…dar ce se intampla cand nenea nu mai are bani ? Nu mai este gentelman ?
    Eu de ex platesc , daca am, daca nu…asta e. Se poate si mai rau. 😀 Totusi, voi femeile nu intelegeti ca noi barbatii suntem orgoliosi si nu se va schimba niciodata asta. Faptul ca platim si vedem zambetul pe fata tipei, ne face sa ne simtim bine. 😀

  7. 8 crocoditza februarie 25, 2010 la 2:37 pm

    Fustangiul, bine… fiti orgoliosi 🙂 mie imi convine … da’ de ce sa zambeasca o femeie cand plateste barbatul? e o regula nescrisa? e din codul manierelor? sa stiu sa zambesc 😀

  8. 10 Mada februarie 25, 2010 la 4:24 pm

    eu sunt aici pe langa subiect, nu?
    mdaaa, bineee. ce vreme urata! 😆

  9. 11 Lilly februarie 25, 2010 la 6:58 pm

    mi se pare echitabil sa platesc si eu dar si el, depinde de caz, dar nu-mi place sa fiu intretinatoare de barbat, sponsorii sunt in alta parte nu la mine 🙂

  10. 12 Lavi februarie 25, 2010 la 7:23 pm

    Eu sunt de parere ca banii mei is bani nostri si viceversa, iubitu considera ca banii mei is banii mei si banii lui is banii nostri. ca sa compensez pt ca nu reusesc sa platesc ceva numai o data-de doua ori pe an ii fac cadouri fara vreo ocazie speciala sa incerc sa mai reduc din diferenta pt ca ma simt prost daca nu ma lasa sa platesc consumatia

  11. 13 crocoditza februarie 25, 2010 la 7:43 pm

    Mada, tu baga la cap 😛

    Lilly, corect!

    Lavi, deci si tu esti pentru echilibru, cum zicea si Ada 🙂

  12. 14 analfabetul februarie 25, 2010 la 8:28 pm

    cred ca e cel mai bun post pe care l-am citit la tine. ai adus in discutie un subiect foarte important pe care nu sunt mutli care vor sa-l discute cu voce tare. sau multi de dragu lumii una spun si alta fac.
    zilele trecute am cunosct o fata online care spune, in caz ca ne vom intalni la o cafea nu o intereseaza cine plateste si ca isi plateste mereu consumatia.
    cand sunt cu cineva nu ma intereseaza cien plateste o consumatie sau un concediu.
    in ziua de azi atata timp cat ai bani merge relatia. in ziua cand nu mai ai gata… s’a dus totul.
    de fapt atunci cand merge rau vezi cat de bine e sudata relatia cu respectiva/ul.
    poate nu sunt in masura sa vorbesc desper acest subiect pentru ca sunt obisnuit ca femeile sa plateasca.

    @Joaninha
    stiu si eu un caz al unui amic. dupa ce a terminat-o cu o tipa a pus-o sa plateasca totul. faza era ca tipa nu avea de unde. asa ca a trebuit sa mai stea cu el o perioada ca sa isi plateasca datoria.

    ce om e ala care noteaza fiecare cheltuiala pe care o face cu femeia lui.
    pai daca ar fi sa iau banii inapoi de la toate si cei pe care i-am imprumutat mi-as lua cred ca 3 Q7.
    kiss all

  13. 15 Ele februarie 25, 2010 la 9:06 pm

    Seara buna! In mod egal, that’s my vote 😀 .
    Eu stiu una si mai tare cu un tip cu multi banuti care a scos-o pe o gagica la un mare restaurnat de fite unde a ingurgitat numa fileuri de somon si biftec tartar spalte bine cu vinulet de acu jde ani, frantuzesc. Dupa cina au mers la el, iar el normal si-a cerut plata cinei. Dar, supriza fata nu a vrut, asa ca nenea ala a luat-o frumos de par si i-a bagat degetele pe gat: „Vomita, fa, tu-ti mortii ma-tii”…Deci se poate si mai rau
    Oricum eu sunt de parere ca in viata totul se plateste si nu neapart cu bani 😉 .

  14. 17 horea februarie 25, 2010 la 9:38 pm

    traim int-o lume materiala in care banul are multe de spus….
    spunea analfabetul bine ca relatiile merg pana ai bani…si nu numai inainte de casatorie ci si dupa…multe relatii se destrama din cauza problemelor legate de lipsa banilor
    cat despre intrebarea ta, pot sa accept sa mi se plateasca o cafea, un suc, chiar o masa…da cred ca nu mai mult
    normal ca totul depinde de natura relatiei si de cat de avansata e…dar nicicum nu as putea sa traiesc intrtinut fiind…
    noi barbatii(poate nu toti) suntem orgoliosi…si nu acceptam sa fim intretinuti, cel putin eu sigur nu…
    daca nu pot acum sa intretin eu, mai incerc, mai fac ceva, ma mai zbat…si-atunci nu mai ajungem la situatia prezentata mai sus 🙂

  15. 18 Aiacu Paru' februarie 26, 2010 la 8:54 am

    Am scris si eu l aun moment dat de bani si minti pierdute. Pentru unele persoane banul este scopul, banul este imboldul care-i fac sa fie stapani pe sine, mai ales barbatii, se simt castrati daca femeia de langa ei castiga mai mult. Da, as putea plati o cina ronamtica, am si facut-o, un concediu hmm….dar as face si lucru asta daca ar fi relatia vietii mele ( nu sot, ca nu vreau sa ma marit!) 😀
    @ Ele – WTF! Damn!
    @ Lavi – exact acelasi lucru se intampla si in cazul meu!

  16. 19 Hubba Bubba februarie 26, 2010 la 11:22 am

    Pai cred ca eu si Ada avem cam aceleasi pareri…asa ca nu ma lungesc prea mult.. Adica nu ma lungesc deloc:))

  17. 20 black angel februarie 26, 2010 la 11:41 am

    … oare o fi impresia mea …. sau ….. Ca tot veni vorba de bani si divorturi!!!!! mi se pare ca … doar femeile cer divortul cand nu mai au bani de ajuns!! 🙂 🙂 (pentru a gasi altul cu bani!!) Dar de oameni care divorteaza din pricina banilor.. nu am auzit!! 🙂 🙂 🙂
    P.S. .. parere personala!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  18. 21 LiaLia februarie 26, 2010 la 1:15 pm

    Eu am avut întotdauna parte de relații 50-50, adică ne plăteam care cum avea, azi eu, mâine el. Nu am avut probleme decât cu un tip care mă avea și pe post de taximetrist, că îl duceam mereu acasă după ce mergeam pe undeva, dar m-a deranjat că nici măcar o dată nu a zis hai să pun eu benzină. Cu gagicu de acu fiecare își plătește, când am fost în concediu pe afară și eu am avut mai mulți bani, ce i-am dat atunci mi i-a dat înapoi în următoarele luni. Dar nu în ideea „să-ți plătesc datoria” sau că i-am cerut sau așteptat eu, ci așa e firesc. De câteva luni stau eu mai prost cu banii și plătește el, iar eu îi dau înapoi când pot, tot așa, pentru că așa mi se pare corect. În rest, fiecare cumpără celuilalt prostioare, un tricou, o chestiuță haioasă, dar pe modelul cadou, nu eu ți-am luat, tu trebe să-mi iei înapoi.

  19. 22 crocoditza februarie 26, 2010 la 2:24 pm

    analfabetul, exact. cand intr-o relatie unuia ii merge prost din punct de vedere financiar, atunci vezi cat de alaturi iti e cel de langa tine, insa nu sunt de acord cu tine ca esti obisnuit ca femeile sa plateasca intotdeauna … inseamna ca esti un intretinut 😀

    Ele, buna dimineata, ai adus un aer proaspat de primavara cu tine 🙂
    Deeeeci…. nu-mi vine sa cred… ala nu poate fi numit „barbat”
    in mod egal pare cea mai corecta varianta… chit ca nu isi achita fiecare partea de fiecare data, ci plateste unul odata, unul alta data, cum zicea si Lia

    horea, pai da… hai sa zicem ca esti intr-o relatie serioasa, ramai fara job… ea munceste, castiga, ai refuza ajutorul ei neconditionat? P.S. Dom’ doctor, ma bucur sa vad ca sunteti bine 😛

    D-sorico, ca bine zici si tu… relatia vietii… uuuuuu, ce bine suna 🙂

    Hubba, doar asa ai fost crescuta 😀

    black angel, ai fost rau! treci la colt 😛

    Lia, e cel mai sanatos asa! ti pup!

  20. 24 black angel februarie 26, 2010 la 6:25 pm

    „””black angel, ai fost rau! treci la colt 😛 „”
    … aaaaaaaaaaaaaaaaa nu mai ma joc, gata , adica cum!!?? 🙂
    …am eu dreptate!!!!! railor!!!!!….. si tu crocodeatzo… la-s ca ii zic eu lu mami meu .. sa va bata!! 🙂 🙂 😥

  21. 25 crocoditza februarie 27, 2010 la 7:17 pm

    black angel, eu nu vreau bataie! 😀

  22. 26 black angel februarie 27, 2010 la 7:57 pm

    …daca-mi dai un pooop-ic ..poate imi trece soooopararea!!!!! 🙂 🙂

  23. 27 crocoditza februarie 27, 2010 la 11:06 pm

    black angel, nu sunt eu genul care sa pupaceasca 🙂 asa ca risti sa ramai suparat 😛

  24. 28 black angel februarie 28, 2010 la 12:58 am

    aha stiu..ca nu pupacesti… dar nu risc nimic!!!(nu sunt o persoana ordinara … asa ca nu risc sa raman trist!!!) 🙂

  25. 29 Mada februarie 28, 2010 la 11:05 am

    ai primit un martisor virtual! ce dragut!!! >:D<

  26. 30 crocoditza februarie 28, 2010 la 11:13 am

    black angel 🙂

    Mada, daca am fost cuminte 😀


  1. 1 Primi bani! « despre mine……despre altii Trackback pe februarie 26, 2010 la 12:33 am
  2. 2 Marţişoare, marţişoare, la doamne şi domnişoare! | Blogul lui Nea Costache Trackback pe februarie 28, 2010 la 9:50 am
  3. 3 Brâncuşi în suferinţă | Blogul lui Nea Costache Trackback pe martie 12, 2010 la 6:38 pm
  4. 4 Mă dau rotund: sunt premiat! | Blogul lui Nea Costache Trackback pe martie 25, 2010 la 9:43 pm
  5. 5 Dan Puric despre criza românească | Blogul lui Nea Costache Trackback pe aprilie 1, 2010 la 9:35 am
  6. 6 Mă fac ţăran! | Blogul lui Nea Costache Trackback pe aprilie 12, 2010 la 4:46 pm
  7. 7 Baba Florica | Blogul lui Nea Costache Trackback pe aprilie 24, 2010 la 12:49 pm

Lasă un comentariu




ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Pentru orientare in timp

februarie 2010
L M M J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE