Birocratia…

… din Romania!

Ea e cea mai smechera, e stapanul suprem al nostru, al tuturor, nu vrea ea, nu mancam, nu vrea ea, murim… ca n-ai nu stiu ce act sa intri la urgente, ca n-ai nu stiu ce sa te interneze… sau te imbolnavesti de nervi…. sau poate sunteti voi mai rezistenti!

Ieri, luni.. o zi innorata… rezulta ca dispozitia mea nu era prea roz, eu sunt numai un zambet cand e soare afara, rezonez un pic cu vremea. De cand ma stiu urasc sa fac plati! Nu e vorba ca ma doare sufletul cand dau banii, e vorba ca urasc cozile, urasc termenele, plus ca-s uituca si de cele mai multe ori uit si sa-mi platesc telefonul, mi-l platesc in ceasul al 12-lea cand imi zic aia ca a trecut o luna de la ultima factura neplatita si mi-l opresc. Ieri am fost o norocoasa. A picat pe mine sa merg sa platesc un ordin de plata. Hai ca nu era un capat de tara, mai mersesem eu de cate ori, dai banii, dai ordinul completat, aia de la ghiseu iti zambeste in scarba sau nu schiteaza niciun gest, paznicul te analizeaza dupa ce iesi din banca, te taxeaza tanti de la parcare si pleci linistit. Ma pregatisem sufleteste. Intru in banca, nu vad pe nimeni la ghiseul „operatiuni persoane juridice”. Intreb un nene, de se plimba pe acolo prin spatele ghiseului, unde as putea sa ma asez sa ma ajute cineva si cica la colega lui, Mirela. Singurul angajat prezent. Si la colega Mirela mai erau vreo 4 persoane la coada. Dar colega Mirela manca o gogoasa, se mai plimba pe acolo si mai servea si colegele de prin spate. Trec 10 minute… 15 minute, colega Mirela nu rezolva nicio persoana…. ma enervez, ma uit urat, ea isi vedea de ale ei. Ma mai uit inca o data urat. Se simte si imi da o explicatie „ne pica si noua curentul din 2 in 2 minute si nu pot sa intru in sistem”. Trece juma’ de ora. Simt nevoia sa le explic ca poate mai am si alte treburi si sunt ditamai banca, poate isi iau si ei un generator. Ma trimite la casierie sa depun banii in cont si pe urma sa vin la ea, ca la casierie cica se pot face operatiuni. Bineee, cocoana. Ma duc la casierie. La casierie coada de 7 persoane. Nici acolo numergea sistemul. Distractieeeeeeeeeeeeee! La casierie o doamna foarte draguta, pe la vreo 50 de ani, calmaaa nevoie mare, ardeleanca as zice eu, calma, calma si inceataaa de imi venea sa sar eu prin gaurica aia si sa fac in locul ei.

In banca ma intalnisem cu un prieten, si el batut de soarta sa faca o plata in acele ceasuri rele, frate de suferinta, avea de platit niste bilete de avion. Operatiune simpla, doar sa dea banii, zic „hai fa tu plata ca la mine presimt ca mai sta o ora”. Mare greseala. Ca tanti cea inceata, ea dragutza de felul ei, a inceput „plecati in vacanta, mama?”…. „asta e Q?”…. asta e „M?”… „ma scuzi, mama, ca intreb dar decat sa gresesc vreo litera…”, „vacanta placuta sa aveti” si uite asa am mai stat 15 minute pentru plata unor bilete de avion. Vine si randul meu, zic „Vreau si eu sa depun banii astia in contul de la firma X” si ii dau ordinul de plata unde era completat contul. Ea calma, genul bunicuta „primul?”, pai daca acolo scrie firma X, atunci da, primul. Si incepe distractia „asta e 0?”, „asta e 4?”. Mi-am pierdut o ora si ceva din zi in banca, m-am umplut de nervi, NU MAI VREAU SA AM DE-A FACE CU BANCI SI CU PLATI!

Am vazut Shrek Pentru Totdeauna 3D, vai cat a putut sa ma binedispuna, l-as mai revede cu drag!

7 Responses to “Birocratia…”


  1. 1 Black Angel Iulie 27, 2010 la 11:30 am

    primuuu
    aia se cheameste rabdare :)))))

  2. 2 Lilly Iulie 27, 2010 la 6:51 pm

    asa-i la banca, nu stiai? si dupa ce stai la prima coada, mai tb sa stai la coada 2 sapoi sa te intorci la coada 1 si tot asa ca iesi cu capul calendar de acolo 🙂

  3. 3 Joaninha Iulie 27, 2010 la 7:01 pm

    Online banking n-au astia de la banca ta ?

  4. 4 KingSnake Iulie 27, 2010 la 11:20 pm

    Tu cu cine faci banking ? 😆 😆 😛

    Net banking si masini din alea care iti inghit banii, asta e solutia perfecta. Eu asa fac, evit contactul cu omul ghiseului de cand ma stiu, chiar si cand mi-erau colegi. :mrgreen:

  5. 5 Viorel Iulie 28, 2010 la 1:16 pm

    Doar 1 ora ai pierdut ? hai ca e puțin 😀

  6. 6 Madalina Iulie 28, 2010 la 5:39 pm

    Ce tarisoara frumoasa avem,nu? Ti-e mai mare dragul sa iesi din casa!

  7. 7 crocoditza Iulie 29, 2010 la 6:29 pm

    black angel, se numeste Romania 🙂

    Lilly, cam asa a fost

    Joa, or avea… nu stiu 😆

    KS, Bancpost, eu urasc cardurile, chestiile alea de inghit cardurile, d-astea… le-am evitat pe cat posibil ca nu fac eu personal platile, dar as prefera modalitatea asta decat sa merg mereu pe la ghisee

    Viorel, crede-ma… am crezut c-au trecut vreo 4 :)))

    Madalina, bun venit…da… mai mare dragul sa iesi din casa, si de data asta nu e caldura de vina 😆


Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Pentru orientare in timp

Iulie 2010
L M M M V S D
« Iun   Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE