D-ale vietii

Nasterea si moartea sunt doua dintre lucrurile pe care nu le putem controla. Nu depind de noi, nu tin cont de varsta, de avere, de desteptaciune, de religie… mai de nimic. Dar fac parte din viata noastra. Si am invatat sa le acceptam. De cele mai multe ori, ne iau prin surprindere. Dar culmea… reusim sa le facem fatza.

Adica… am fost in stare sa organizez o inmormantare in 2 zile cu toate chestiile despre care nici nu stiam ca exista sau ca trebuie facute, nu singura, ce-i drept, dar oricum a fost si asa foarte greu. Daca trebuie, putem!

Ieri a venit la birou un preot… si din vorba in vorba il intreb cum e cu muncitul duminica. Ca eu azi am bagat putina munca.

Preotul: Duminica e pentru odihna… duminica mergi la slujba, iti curatesti sufletul, te odihnesti.

Eu: Si totusi, medicii daca s-ar odihni duminica si dumneata ai avea un accident, ar fi bine? Exemple sunt multe.

Preot: Asta e altceva, Dumnezeu stie.

Eu tot nu intelegeam. M-a vazut nedumerita si a tinut sa ma lamureasca mai bine.

Preotul: Uite… sa zicem ca tu ai salariu 30 milioane, da? Si muncesti si duminica. Sunt 4 duminici in luna. Asta inseamna ca practic ai castigat 4 milioane duminica. Banii astia poti sa-i dai de pomana.

Eu eram din ce in ce mai mult cu ochii bulbucati. Cum naiba? Ce logica e asta?

Eu: Parinte, dar daca e un castig fluctuant…. intr-o luna faci 5 milioane, intr-o luna 50 de milioane, sau intr-o luna iesi pe minus, dar ai lucrat si duminica…. ce se intampla?

Preotul: Dumnezeu stie!

Sa ma ierte Dumnezeu, dar nu pot sa cred in logica asta. Daca vrei sa dai de pomana sau sa faci o donatie bisericii, cred ca trebuie sa dai cat poti si cat consideri. Si i-am si spus asta. Mi-a zis ca da… nu dai de pomana sau la biserica si pierzi pe alte parti inzecit ca te bucuri de banii castigati duminica.

Nu sunt foarte bisericoasa, desi am inceput sa merg la biserica in fiecare vineri. Cred in Dumnezeu si Ii multumesc ca are grija de tot si de toate asa cum stie El mai bine. Ca am ajuns la concluzia ca El face niste alegeri mai bune decat mine, de fiecare data. Dar unii preoti, imi ridica semne de intrebare. Si multa lume se indeparteaza de biserica datorita preotilor care nu mai tin cont de oameni, nu tin cont de Dumnezeu, sunt mai spurcati decat toti pacatosii ce le trec pragul bisericii. Mai rar, dar sunt…. preoti care te ung pe suflet…care cu vorba lor, te linistesc si parca iti gasesti raspunsuri la toate intrebarile. Preoti cu suflet si cu har.

 Daca tot sar de la una la alta, sa revin la ce vroiam sa va zic. Daca putem pune la punct toate detaliile pentru o nastere sau o inmormantare, intr-o zi… de ce trebuie sa punem nunta peste 1 an? 1 an! Deci… eu nu stiu cum o sa fiu peste o saptamana, dar vreau sa ma marit PESTE 1 AN? Intr-un an, pot sa ma sucesc de minimum 365 de ori. Si nu, nu glumesc 😀 Da….stiu… sunt ciudata! Stiti si voi asta! Si ca sa il citez pe Lucian, intr-unul din comentarii „Croco, nu cred ca esti ciudata, nebuna sau tembela. Asa esti tu. Pur si simplu! Cine te apreciaza, trebuie sa te iubeasca pentru ceea ce esti, pentru ceea ce oferi frumos si pentru momentele frumoase petrecute alaturi de tine!„. Ceea ce traiesc foarte intens, ajunge sa se „stinga” la fel de repede si intens….insa, asta e… am invatat sa ma bucur de momentele alea frumoase. Si ma bucur ca am parte de momente frumoase si sper sa pot oferi momente frumoase in continuare, chiar daca uneori una ne dorim si alta iese. Viata e imprevizibila. Eu sunt si mai imprevizibila. Singura varianta ca sa ma vedeti maritata, e ca atunci cand am zis DA, in urmatoarele 10 minute sa fiu si la Primarie…ca altfel…. nu se mai fura mireasa… ci se suceste mireasa! 🙂

17 Responses to “D-ale vietii”


  1. 1 Monique Februarie 14, 2010 la 11:31 pm

    La faza cu preotii sunt perfect de acord cu tine…nu m-am spovedit niciodata si nici nu o voi face pt ca nu pot avea incredere ca omului ala chiar ii pasa de mine si de ce indrug eu acolo.Merg la biserica atunci cand simt nevoia…dar cu preotii nu am o relatie prea stransa.Am vazut si auzit prea multe…

    Vis a vis de organizarea inmormantarilor si a nuntilor…inmormantarea se organizeaza repede pt ca nu ai incotro, dar nunta trebuie sa fie perfecta,cu toate detaliile puse la punct…d`aia iti ia mai mult timp…sau nu 🙂 mie mi-a luat o saptamana 😀

  2. 2 dorin Februarie 15, 2010 la 12:06 am

    Croco, Dumnezeu stie!
    In alta ordine de idei, de ce mergi vineri la biserica, si nu duminica, atunci cand e slujba (nu ca eu as merge)? Esti „vinerista”?
    Si ca sa fiu un pic rau, desi stiu ca nu ai intentionat sa-ti iasa asa: Cine iti ridica semne de intrebare? („Dar unii preoti, imi ridica semne de intrebare”)
    Si din aceeasi categorie: Cine ajunge sa se stinga? („Ceea ce traiesc foarte intens, ajunge sa se “stinga” la fel de repede si intens”)
    In aceeasi ordine de idei, scuze.

  3. 3 schnitzel Februarie 15, 2010 la 1:04 am

    Dilema cu nunta o am si eu. Legat de popi as merge mai departe, da’ ma abtin 🙂

  4. 4 crocoditza Februarie 15, 2010 la 8:27 am

    Monique, o saptamana e ideal! 😀 Esti eroina mea cu o saptamana! 🙂

    dorin, nu sunt vinerista :)))))) Vinerea e Sf. Maslu.
    Daca mi se pune pata foarte repede pe ceva sau cineva anume, la fel de repede si suspect, mi se si ia 😀 La asta ma refeream

    schnitzel, barbatzii, in general, au dilema asta. Femeile, nu prea… lor le place sa bibileasca. Eu nu. Am zis ca sunt ciudata 🙂
    Dar sunt curioasa sa vad ce zici despre popi 😀

  5. 5 Nea Costache Februarie 15, 2010 la 8:47 am

    Delema cu popa, se rezolva usor:
    zici ce zice popa dar faci cum zici tu! Pai nu?

  6. 6 crocoditza Februarie 15, 2010 la 8:56 am

    Nea Costache, pai cam da 🙂

  7. 7 KingSnake Februarie 15, 2010 la 9:49 am

    Pai nu-i mai bine sa ai timp de gandire un an ? Si daca te razgandesti in timpul asta ce ? Decat sa te razgandesti dupa nunta, mai bine asa. Si-apoi … e musai sa te mariti fix peste un an ? Daca e peste 2 sau peste 3 ce ?

  8. 8 Ada Februarie 15, 2010 la 10:47 am

    Lasa, mama, ca si eu ieri am facut curat, ca sambata am umblat lela si doar nu era sa raman cu praful nesters si ordien nefacuta! Basca ieri a fost si lasatul secului pt postul Pastelui… asta e…

  9. 9 Lavi Februarie 15, 2010 la 11:11 am

    aici la mine este o singura biserica romaniasca …si am fost odata acum cativa ani si Doamne iarta-ma mi-am promis ca alta data nu ma mai duc pt ca preotu de aici numa stie sa critice (‘ca trebe sa ne oblige parintii sa merem si noi la biserica, ca merg prea imbracati, ca numa tot cu ochii in tv suntem (noi tinerii)’, etc)… daca chiar vreau la biserica prefer sa ma duc la una catolica chiar daca e slujba pe italiana :-j

  10. 10 crocoditza Februarie 15, 2010 la 11:25 am

    Ks, 1 an…era un exemplu… poate sa fie si peste 2-3 🙂

    Mama, esti o deosebita 😀

    Lavi, poate s-a mai schimbat ceva la biserica aia romaneasca 😛

  11. 11 KingSnake Februarie 15, 2010 la 11:59 am

    Minim 5, asa e cel mai bine 😆

  12. 13 Lilly Februarie 15, 2010 la 6:05 pm

    am inteles ca da-ul trebuie scos in 10 minute dar petrecerea nu o poti face in 10 minute
    eu zic ca atunci cand o sa vina timpul sa te mariti o sa te mariti si o sa ai rabdare si nu o sa te razgandesti, nici nu o sa patesti altceva, totul o sa fie asa cum iti doresti tu (parerea lui conteaza?):)

  13. 15 Hubba Bubba Februarie 16, 2010 la 10:30 am

    S-a basit, pardon, s-a sucit mireasa :))
    :*

  14. 16 crocoditza Februarie 16, 2010 la 10:32 am

    uite ce cresti, domne!!! :))))


Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Top articole

Pentru orientare in timp

Februarie 2010
L M M M V S D
« Ian   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE