Stiinta

Am vazut recent un reportaj pe National Geographic. Era despre Mosuo. Mosuo sunt niste neni si tantici care traiesc in China si care au ei regulile lor. Mama e cea mai importanta. Toti copiii locuiesc cu mama. Nu o lasa singura. Mamele sunt foarte apreciate… ele sunt cele care dau viata, sunt rasplatite pentru ca au dat viata. Fetele, odata ce au implinit varsta de 13 ani, sunt considerate femei, primesc camera lor cu intrare separata si pot primi pe cine vor ele sa le incalzeasca patul. Tot ei au inventat „casatoria plimbareatza”, adica barbatzii (care sunt fiii cuiva) noaptea merg la ce femei vor ei, daca ele le primesc, dar pana la rasaritul soarelui, trebuie sa fie in casa mamei.  Si asa fac in fiecare seara. Navetisti as zice. Daca fac copii, tatal nu prea are rol important, mai importanti sunt unchii copilului, ei se vor ocupa de educatie si chiar vor fi insultati daca tatal incearca sa intervina.

Parea interesant. Poate nu povestesc eu la fel de interesant. Era o chestie ce tinea de cultura lor, de traditii, pe care nu vroiau sa le schimbe. Si punct. Si bravo lor. Doar ca la un moment dat, se dadea explicatia de ce noi, oamenii, nu suntem monogami. Sau de ce ar fi nevoie ca sa fim. Sa va zic si voua.

Testiculele sunt de vina. Da, cum ati auzit. Testiculele. Implicit barbatii. Barbatzii sunt de vina! Am zis! Cum de ce? Nenii care se ocupa cu stiinta au zis ca-s prea mari. Si ca daca-s mari, adio monogamie. Ca gorilele le au mici, mici si sunt monogame, ca urangutanii sau nu stiu ce specie le au mari-mari si se imprecheaza cu tot ce misca, iar noi (eu nu), barbatii speciei noastre le au medii, nici prea mici cat sa fie monogami, nici prea mari cat sa se imperecheze cu tot ce misca.

Concluzia: suntem predispusi la a ferici mai multe suflete, de a insela. Natura a decis, noi nu mai putem sa facem nimic in aceasta privinta. Ba ar fi! Ziceau nenii aia, ca daca am avea cultura, traditie si reguli de care sa ne tinem cu dintii, n-am mai insela. Eu as mai adauga pe lista: respectul fata de partener, niste principii sanatoase de viata si curajul de incheia o relatie si de a incepe alta.

39 Responses to “Stiinta”


  1. 1 Aiacu Paru' Noiembrie 16, 2009 la 1:06 pm

    PRIIIMAAA!!!

  2. 2 Aiacu Paru' Noiembrie 16, 2009 la 1:08 pm

    hmmm Croco, eu sper ca articolele astea,nuanta lor mai exact, se trag de la culoarea parului..De ce naiba sa iti omori populatie de neuroni nevinovati incercand sa intelegi lucruri abstracte si inutile? Principii?! Ai fi uimita sa afli cati nu cunosc aceptiunea termenului…siii…hai sa emigram in china atunci, eventual sa ne reancarnam in maimute, sa fim sigure de-o chestie! 😀

  3. 3 crocoditza Noiembrie 16, 2009 la 1:10 pm

    🙂
    cine e primaaaaaa? cine? n-aud…. D-soara cu Paaaaaaaaaaaaru’

  4. 4 crocoditza Noiembrie 16, 2009 la 1:15 pm

    eu as emigra acolo, dar e departe rau si am o frica de avion, mama mama… 🙂
    vreau sa fiu naiva si sa cred ca mai exista principii.
    roscatul dauneaza grav gandirii? 😀

  5. 5 Jasmin Noiembrie 16, 2009 la 1:18 pm

    Adică tre să-l controlez să văd dacă are testicule mici? 😉

  6. 7 patratel Noiembrie 16, 2009 la 1:23 pm

    hmmm … si daca are doar unu’, ce te faci? 😉

  7. 9 Naicu Noiembrie 16, 2009 la 1:25 pm

    asa ca tot mai bine un testicul si ala de aur, am zis.

  8. 10 patratel Noiembrie 16, 2009 la 1:27 pm

    deci (urasc vorba asta …) conteaza si calitatea, si cantitatea …zic si io 😉

  9. 11 crocoditza Noiembrie 16, 2009 la 1:29 pm

    Naicu, cine are… cine nu…. sa castige 😛

    patratel, corect, dar sunt cazuri si cazuri 🙂

  10. 12 KingSnake Noiembrie 16, 2009 la 2:53 pm

    Si uite cum marimea conteaza, dar in alta directie. In jos cum ar veni. 😆

    Si-acum dilema … cum mici cu mare ar fi disproportionat spre caraghios … ce sa fie, ce sa fie ? Mare si mari sau mica si mici ? 😈

  11. 13 Joaninha Noiembrie 16, 2009 la 3:02 pm

    Deci nici eu nu-s de vina, ci natura! Asta e, ghinion! 😆

  12. 14 Joaninha Noiembrie 16, 2009 la 3:04 pm

    Ce-am scris aici, Doamne ? 😆 Corect era „nici ei” , nu „nici eu”, ca eu imi stiu vinele mele 😆 😆

  13. 15 Rae Noiembrie 16, 2009 la 3:14 pm

    mare mai e gradina lu’ Domnu’ de sus :)))
    am vazut si eu un documentar, tot cu ritualuri de imperechere
    barbatii din trib trebuiau sa danseze cat mai ciudat si sa zambeasca (tot ciudat) si daca femeii ii placea, barbatul avea voie s-o fure (chiar daca era maritata)
    si daca sotul il prindea pe furacios avea dreptul sa-l omoare, daca nu – nu te supara frate :)))

  14. 16 crocoditza Noiembrie 16, 2009 la 3:18 pm

    KS, mare cu mici, adica sa mergem la mare si sa mancam mici cu mustar 😀

    Joa, lasa ca ne-am lamurit noi 😛

    Rae, nu avea certificat de casatorie, d-aia 🙂

  15. 17 KingSnake Noiembrie 16, 2009 la 3:30 pm

    Nici ce zicea Joa nu-i departe de adevar, ca doar e geamana. 😆 😛

  16. 18 Jasmin Noiembrie 16, 2009 la 3:37 pm

    Tot de prin traditiile altora…

    Prin nu stiu ce loc uitat din inima Africii se spune ca femeile nu aveau voie sa se casatoreasca daca erau virgine. Trebuiau sa plateasca pe cineva ca sa le dezvirgineze. Barbatii care aveau meseria de… dezvirginator mergeau din sat in sat pentru a-si oferi serviciile si erau platiti foarte bine. 😉

  17. 19 Mada Noiembrie 16, 2009 la 3:39 pm

    hah, lol. interesant. :d
    nu stiu ce sa mai spun [ mi-am consumat toti neuronii pentru comentariul anterior 😀 ]

  18. 20 Ada Noiembrie 16, 2009 la 4:57 pm

    Interesant documentar. 🙂

    Fata lu’ mama, te cauta cineva din Brazilia… esti celebra!… asa vad eu acuma in casuta de trafic. Veri nais!

  19. 21 crocoditza Noiembrie 16, 2009 la 5:22 pm

    Jasmin, ce bine le-o fi fost 🙂

    Mada, ete ca a iesit ceva pana la urma 😛

    Mama, Croco internationala mi se spune, trasnaile mele ajung peste mari si tari

  20. 22 pifuneata Noiembrie 16, 2009 la 5:29 pm

    :)) Sincer eu nu cred ca aia sunt normali. Acum pe bune. In fine fiecare cu obiceiuk sau.

  21. 23 Xaýide Noiembrie 16, 2009 la 5:45 pm

    interesant.
    sunt sigura ca si lor li s-ar parea ciudate obiceiurile noastre!

    hehe, apar si eu in casuta de trafic 😀 ce mandra ma simtez!

  22. 25 crocoditza Noiembrie 16, 2009 la 5:51 pm

    xayide, esti si tu vedeata 😛

  23. 27 Mada Noiembrie 16, 2009 la 6:50 pm

    si eu apar… ? [bine, eu nu mai vad casuta 😆 ]

  24. 29 Lilly Noiembrie 16, 2009 la 8:47 pm

    dapoi Dr Ciomu de ce o aparut in peisaj? sa puna la punct traditia si valoarea:)

  25. 30 crocoditza Noiembrie 16, 2009 la 8:48 pm

    hahahahaha, buna varianta 🙂

  26. 31 Lilly Noiembrie 16, 2009 la 9:31 pm

    🙂 cineva trebuie sa arate barbatilor cum sta treaba 🙂

  27. 32 Joaninha Noiembrie 16, 2009 la 11:04 pm

    In varianta Ciomu nu mai sta nici o treaba. Asa ca grija mare ce aratati. 😆

  28. 33 KingSnake Noiembrie 16, 2009 la 11:07 pm

    Pardon, raspunsul de mai sus e al meu, ramasese logat userul ei si am profitat si m-am jucat cu (prin) el. :mrgreen:

  29. 34 crocoditza Noiembrie 16, 2009 la 11:51 pm

    KS, iti place sa fii Joa? 😛

  30. 35 KingSnake Noiembrie 17, 2009 la 7:24 am

    Imi place sa fiu eu. 😛
    Si nu ma incape rochia aia alba. 😆

  31. 36 crocoditza Noiembrie 17, 2009 la 8:20 am

    KS, cunosc o croitoreasa buna, poate reuseste sa faca niste ajustari 🙂
    Ma bucur ca nu esti tru si esti tu 😛

  32. 37 KingSnake Noiembrie 17, 2009 la 10:04 am

    Vrei sa prezint eu pe podium ? 😆
    Sa stii ca tariful este mult mai mare 😛

  33. 38 Marmotica Noiembrie 18, 2009 la 8:57 am

    Suri am vazut si eu emisiunea si am ramas un pic socata de traditiile alora.. Dar ai observat ca si asa prin modul asta de viata pe care noi il consideram ciudat, ei erau linistiti? Isi traiau viata dupa niste reguli din mosi-stramosi si nu aveau nici o problema cu asta.
    Pe cand ..

  34. 39 crocoditza Noiembrie 18, 2009 la 9:45 am

    Suri, linistiti, fericiti, nestresati… eram un pic invidioasa 🙂


Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Top articole

Pentru orientare in timp

Noiembrie 2009
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE