Pentru femei!!!

Aseara am iesit cu o prietena. Din vorba in vorba… am ajuns la lucruri femeiesti… vizita la ginecolog. Am ramas paf. Fusese decat o singura data. In 27 de ani.

Doamnelor… Fetelor… Domnisoarelor… cum vreti voi sa va zic. Nu neglijati acest aspect. Va rog din suflet!

Stiti ce e HPV-ul? Ce riscuri presupune? Dar cancerul de col uterin? Documentati-va aici si aici.

!!! Nu se manifesta decat in faza in care nu se mai poate face mai nimic, adica nu prea are simptome decat cand e grav !!! De asta, va rog, mergeti si faceti testul Papanicolau, analiza secretiei, o colposcopie sau orice alte analize suplimentare pe care doctorul vostru le crede necesare.

Vaccinul anti-HPV ar trebui facut inaintea debutului vietii sexuale. Daca totusi v-ati inceput viata sexuala, v-as ruga sa mergeti la ginecolog. Nu e de rusine, nu e de ras, e vital! Cel putin o data de an trebuie sa va faceti analizele, indiferent ca simtiti ca e ceva in neregula sau ca va e bine.

Sa va spun cum am aflat si eu de HPV, probabil ca sute de mii de femei. Si eu nu sunt o ignoranta, nu in privinta asta. Merg de 2 ori pe an la ginecolog. Mi-am facut toate analizele, mi-au iesit de fiecare data bine. Ei bine, prin februarie, la un control de rutina, mi s-a descoperit o rana pe col. Hopa sha. De unde nu era acolo, ma uitam la ea pe un ecran LCD, era mare, urata… m-am speriat. A inceput dna doctor sa-mi spuna toate riscurile, moment in care ma simteam neputincioasa. Si incheie cu „N-avem ce face decat sa asteptam analizele, sa vedem cum iese testul Papanicolau de data asta”. Dupa testul Papanicolau, urma sa fac un tipaj viral HPV, sa vada daca exista vreo tulpina. Si daca da, daca e din categoria cu risc crescut cancerigen. Aflam peste cateva zile.

M-am suit la volan. Instantaneu m-am gandit ca exista posibilitatea sa am cancer de col uterin. Aveam ochii inlacrimati, in scurt timp deja plangeam. Conduceam cu lacrimile siroaie, numai gandul ca exista posibilitatea sa am cancer, ma tulburase. Ma luase pe neasteptat. N-aveam nimic, ma duc la un control de rutina si hop bomba. Plangeam de nervi, de oftica… Si am inceput sa ma intreb „De ce, Doamne?”. M-am simtit o ipocrita. Eram in impas… Dumnezeu era de vina. Mi-am revenit repede. Bun, nu era o tragedie. Sunt genul care incearca sa nu dramatizeze si daca e pusa intr-o situatie mai delicata, cauta solutii. Ma gandeam ca a fost bine ca am fost la medic, asa mi-ar fi fost depistat din vreme daca era sa fie ce era mai grav si stiam eu ca se vindeca. Si oricum ar fi, o sa fie bine! Trebuia! Pentru ca sunt tare!

A venit ziua… sun sa intreb cum au iesit analizele… foarte bine!!! Mi se luase o piatra de pe inima. Dar rana tot era acolo si era periculoasa asa de capul ei. Ca sa stie ce sa ii faca, dna doctor m-a trimis la analiza HPV. Alte 10 zile de asteptare. Vine rezultatul „Nu prezinta niciuna dintre tulpinile ….”. Acum chiar rasuflam usurata. Am urmat un tratament. S-a vindecat. In timpul asta m-am tot documentat, mi-am infrant frica. Eram pregatita pentru orice. Dar zilele in care am asteptat rezultatul, au fost groaznice. Milioane de ganduri. Dar daca… A trecut cu bine.

Nu va doresc sa treceti prin asta! Fiti precaute! Sanatatea e cel mai de pret lucru! Aveti grija de voi!

 

2 Responses to “Pentru femei!!!”


  1. 1 Ada Iulie 22, 2009 la 11:48 am

    Next time ma iei si pe mine!

  2. 2 crocoditza Iulie 22, 2009 la 11:50 am

    Sigur te iau! 🙂
    Am reusit sa trezesc la realitate cateva femei… daca se mai dezmeticesc altele…. misiune indeplinita!


Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Top articole

Pentru orientare in timp

Iulie 2009
L M M M V S D
« Iun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE