Roman – partea a 8-a

 Inainte de a pleca in casa, Eve isi aduce aminte de noua achizitie a lui Alex. Trebuie sa stie.

E: Alex, ce e cu masina asta? De unde o ai?

A: Am cumparat-o. A fost un chilipir.

E:  Sper sa nu fi facut vreo tampenie.

A: Stai linistita. Am vandut vechea masina si am avut bani stransi, plus ca am prins-o la pret bun ca omu’ avea nevoie de bani.

E: Bine atunci. Vroiam sa fiu sigura ca n-ai intrat in vreo belea.

A: Oricum nu a fost foarte scumpa, ca e din ’98. Te-ai linistit acum? Hai vino la mine in brate.

Eve era constienta, Alex era slabiciunea ei. Pur si simplu ceda, ierta toate lacrimile, ierta tot ce era rau cand o strangea in brate. Nu-si putea explica. Si Alex observase.

Bac-ul se apropia cu pasi repezi. Eve era pe ultima suta de metri, meditatii, invatat. Alex vrea sa plece la mare, Eve ii spune ca nu are cum sa-l insoteasca, vrea sa termine de invatat. Alex ii spune ca nu va merge fara ea. Vinerea urmatoare ii spune ca trebuie sa-si duca parintii la munte si o sa ramana acolo o zi sa doarma, dimineata urmand sa vina spre casa.

 Vine saptamana de foc a probelor de bac. Eve agitata. Repeta. In continuu. Alex se hotaraste sa o mai deconecteze… sa o mai faca sa uite, sa se mai relaxeze. Se hotarasc sa mearga la un restaurant la iesire din oras. Sa stea la terasa…

Fiind in noua masina, Eve butoneaza casetofonul, exploreaza… deschide torpedoul si… vede o poza la minut … cu Alex, la mare… cu data… vinerea in care trebuia sa fie la munte. Ii arata poza.

E:  Ce bine ai iesit!

Alex tace.

E: Serios. Vad ca ai avut si vreme buna.

A: Da …

E: Tu tot continui sa ma minti? De ce? Crezi ca nu-s capabila sa inteleg? Ai ceva de ascuns? Zi!

A: Nu stiu… nu ma intreba de ce te-am mintit, pur si simplu, cred ca din obisnuinta, era vechiul eu. Nu am facut nimic, nu am nimic de ascuns, am mers cu baietii, mai mult sa vad cum se comporta masina la drum, ai vazut ca a doua zi m-am si intors, am facut doar o baie.

E: Alex, nu pricepi ca nu suport minciuna? Ca in felul asta eu nu mai pot sa am incredere in tine? Ca mereu o sa ma intreb daca minti sau spui adevarul?

A: Stiu, ai dreptate. Dar eu am fost intr-un fel inainte… stii bine, incerc sa ma schimb, nu imi iese din prima. Cand mi-au zis baietii sa mergem la mare, am zis sa nu te superi.

E: Si daca ma minti, nu ma supar, nu-i asa?

A: Ce vrei sa-ti zic…

E: Adevarul! Nu mai vreau minciuni. Te inteleg si sunt alaturi de tine, daca nu ma minti! Eu inteleg ca ti-e greu sa te schimbi, ca vrei sa te schimbi, dar nu pot nici sa stau cu tine si sa fiu mintita cu forta. Sper ca ai inteles ce am vrut sa spun. Daca nu, asta e, ne vedem fiecare de viata lui… separat!

A: Bine, Eve. O sa fie bine, o sa vezi. Dar trebuie sa ma ajuti. Nu vreau sa te fac sa suferi. Asta vreau sa iti fie clar. Oi fi eu tampit, nebun, dar nu vreau sa suferi din cauza mea.

 E: Atunci nu ma minti, iubeste-ma, arata-mi asta. Hai sa terminam cu asta ca nu vreau sa ne certam, am altele pe cap. Ma gandeam sa iau anticonceptionale.

A: Pai da, mai bine. Sa scapam de o grija.

E: Bine, atunci chiar de maine o sa incep sa ma interesez.

Incepe BAC-ul. Dupa prima proba, Eve iese victorioasa, luase 10. In curtea liceului lume multa, parinti, iubiti, asteptau nerabdatori sa iasa cel asteptat de ei. Pe ea n-o astepta nimeni, bine ca ai ei munceau, dar Alex? Ce scuza avea? Ca era in concediu. Seara cand se intalnesc ii spune ca a avut un sentiment aiurea, ca pe ea nu o astepta nimeni, ca ea n-a putut sa tipe de fericire ca a luat 10 cum faceau cei care ieseau si erau asteptati. La urmatoarea proba, tot oral, Eve ia 10. Iese cu mai multi colegi, in curte…. Alex, o astepta.

A: Ia zi, ce-ai facut?

E: Am luat 10 !!!!!!!!!!!!!

A: Bravos.

E: Mama, daca ai sti, mi-a picat un subiect aiurea, dar m-am descurcat.

A: Normal ca te-ai descurcat. Eu eram sigur ca o sa te descurci. Mai stai cu colegii sau vrei sa te duc acasa?

E: Hai sa mergem acasa.

Eve iese victorioasa din probele de la Bac. Media 9.33, o medie buna. Vrea sa intre la o facultate buna. Ea vrea la Relatii Internationale, dar totusi da la 2 facultati, sa fie mai sigura. La Relatii Internationale pica…. cu 50 sutimi fata de ultimul admis. Dar asta e. Nu e nicio drama. Intrase oricum la Drept. Tatal ei era responsabil de gasirea unei locuinte unde o sa stea pe timpul facultatii, cu chirie. In camin nu incapea discutie. Eve avea tabieturile ei, era sociabila, dar daca vroia sa doarma, sa poata sa doarma, daca vroia sa stea la televizor pana la 5 dimineata, asa sa faca, drept urmare cea mai buna solutie i s-a parut o garsoniera cu chirie. Ea nici nu a vazut-o, doar a anuntat-o tatal ca a gasit, ca e frumoasa, mobilata, utilata, mare, aproape de facultate. Incet-incet se apropia ziua cand trebuia sa plece la facultate.

16 Responses to “Roman – partea a 8-a”


  1. 1 dorin Iunie 24, 2009 la 9:22 am

    Un episod calduţ, de vacanţă, cu o singură semidramă, descoperirea minciunii lui Alex. Rezolvată însă elegant de Eve, poate prea elegant. Probabil că şi tu te-ai săturat să-i tot desparţi sau să-i pui să se certe. La titlu nu mă bag chiar acum, vreau să mă mai gândesc puţintel, să fiu şi eu mulţumit de el.

  2. 2 crocoditza Iunie 24, 2009 la 9:39 am

    Dorin, Eve adopta alta tactica, s-a saturat de cearta. Incearca altfel sa-l schimbe pe Alex. Sa vedem daca si reuseste.

    Astept sa vad care ar fi titlul ales de tine 🙂

  3. 3 Marmotica Iunie 24, 2009 la 10:48 am

    Neata,
    N-am titlu , nu stiu inca ..
    Ce frumos pentrui Eve, garsoniera mobilata utilata sa stea singura ..eheee cat m-am mai mutat eu la inceputul facultatii ..

  4. 4 Marmotica Iunie 24, 2009 la 10:48 am

    si a douaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

  5. 5 crocoditza Iunie 24, 2009 la 10:59 am

    Suri, norocoasa Eve… cu amorul e mai greu 😛

  6. 6 Marmotica Iunie 24, 2009 la 11:04 am

    Stii cum e vorba aia..n-ai noroc in dragoste , ai in altele 😆

  7. 7 crocoditza Iunie 24, 2009 la 11:06 am

    da suri, cam asa, n-ai noroc in dragoste, ai noroc la carti… de joc sau la rummy 🙂

  8. 8 Marmotica Iunie 24, 2009 la 11:09 am

    De aia castig eu mereu la whist 😆

  9. 9 crocoditza Iunie 24, 2009 la 11:11 am

    e si asta o varianta 😀
    sau poate ca esti un as al whist-ului

  10. 10 Mada Iunie 24, 2009 la 2:11 pm

    eu sunt a treia? :-s

    frumoasa partea asta.
    eram sigura ca alex va calca stramb 😆

  11. 11 Rae Iunie 24, 2009 la 6:50 pm

    ce al patrulea sunt:)))
    deci…am o intrebare: de ce o lasi pe evelina sa para tipa fraiera care inghite minciuni cu kilu?
    fa-o sa se revanseze si sa-si bata joc de alex>:)

  12. 12 Rae Iunie 24, 2009 la 6:57 pm

    oh..i forgot:D
    ti-am pasat o leapsa pe blog:

  13. 13 crocoditza Iunie 24, 2009 la 8:26 pm

    Mada, e barbat … e inevitabil 🙂

    Rae, din pacate, se intampla, multe femei inghit multe minciuni in speranta ca boul de langa ele se va schimba

    Ia sa vad ce leapsa am primit 🙂

  14. 14 dorin Iunie 24, 2009 la 11:19 pm

    Hai să-ţi mai semnalez o scăpare, în eventualitatea că vei vrea să te prezinţi cu romanul unui public mai larg: n-ai fixat coordonatele spaţiale ale poveştii, abia când vine vorba de facultate ne dăm seama că Eve vine din provincie şi va sta cu chirie (probabil în Bucureşti, deşi nu e singurul centru universitar). Sunt importante şi detaliile pentru o construcţie închegată.
    În ce priveşte titlul, încă mai caut, nu sunt mulţumit de variantele mele de până acum.

  15. 15 crocoditza Iunie 25, 2009 la 9:03 am

    dorin, in cazul in care printr-o minune sau greseala, asta o sa fie vreodata roman, cred ca o sa refac primele parti macar in care sa dau toate detaliie.
    Eve sa fie din Ploiesti si sa plece la facultate in Bucuresti 🙂

  16. 16 dorin Iunie 25, 2009 la 12:36 pm

    Ziua buna! Am priceput „avertismentul”. Asteptam cuminti continuarea.


Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Top articole

Pentru orientare in timp

Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE