Inventii si curiozitati

De pe la 2 ani, incepe perioada „De ce”-urilor. La copii ma refer. Stim cand incepe si de terminat nu se termina toata viata, avem o viata plina de intrebari. Nu fac exceptie.

De cand eram mica ma chinuiau tot felul de intrebari, eram ca un buretel care absorbea informatia si am avut noroc de parinti care mi-au explicat pe cat posibil pe intelesul meu, nu s-au ferit si nu mi-au bagat replica „Esti mica, o sa intelegi tu cand o sa cresti”. Cand eram pe la vreo 4 anisori, auzisem eu prima oara cuvantul „homosexual” adresat unui barbat. Mi-a sunat intr-un fel si l-am bagat la cap. Intr-o zi cand ma luptam cu tata (ca aveam partide de lupte si de gadilat, amandoi gadilandu-ne pana leshinam de ras) ii zic, Auzi, si tu esti homosexual? Va dati seama ce ochi a facut tata, m-a intrebat unde am auzit si ce cred eu ca inseamna. I-am spus ca am auzit cand un baiat ii zicea altui baiat si ca nu stiu ce inseamna, dar inseamna ca e pentru baieti. Si mi-a spus tata ca da e pentru baieti, ca asa cum el o iubeste pe mama, un alt baiat iubeste un baiat si ca nu e cazul lui 🙂 si ca nu e normal. Buuun, bagat la cap. A mai fost un hop la „majoritatea” nu prea pricepeam eu de ce si cum si mai ales expresia „marea majoritate”, eh pana am invatat si de pleonasme. M-a fascinat gramatica. Si am avut o invatatoare destul de „tzapana”, in sensul ca-ti preda, dar nu prea intelegeai de la ea sau cel putin eu nu pricepeam destule si acasa o tocam pe mama cu intrebarile. Mi-aduc aminte cat de suparata era cand ne dadea lucrare si imi vedeam incercuite cu rosu „s-au” sau „sau”, „s-a” si d-astea ca nu intelesesem. Si imi dadea mie cu radical, de ce o data se foloseste cu liniuta, de ce alta data legat. Pana mi-a explicat mama cat mai simplu: sau cand poate fi inlocuit cu ori, s-au cand e urmat de un verb. Buuuuuuun, lumina.

Pe drum spre scoala, mergeam singura pe jos, fiind aproape, si imi treceau tot felul de intrebari prin creieri. De ce rosia e rosie? De unde stim noi ca albastru e de fapt culoarea albastru, daca albastru inseamna de fapt televizor. Cine le-a numit asa si de ce? Si cand? Intrebari existentiale, nu asa orisicum. Sau repetam un cuvant tot drumul pana parca isi pierdea sensul. Ati patit-o?

 Tot mica fiind, ca sa vedeti cat eram de geniala, ma chinuiau inventiile, doar la nivel imaginar, ca n-as fi pus eu mana sa mesteresc ceva. Si ma gandeam… cum ar fi daca s-ar inventa un sampon cu care sa te speli pe cap si sa nu mai fie nevoie de apa (aveam parul lung si uram sa mi-l usuce mama, si acum urasc sa-mi usuc parul). Inca nu s-a inventat nimic, dar mai sper. 😀 Cum ar fi ca rufele cand le speli sa le scoti uscate? Pentru asta s-au inventat masinile de spalat care si usuca. Cand ma spalam pe dinti si ma punea mama sa dau cu periuta in sus, in jos, stanga, dreapta… pfuai ce oboseam… si ma gandeam daca s-ar muta singura periuta, sa nu mai dau eu din mana atat, si a aparut periuta aia de se invarte singurica.

Cea mai tare inventie „a mea” a fost cand ma gandeam cat de incomode sunt absorbantele si ce bine ar fi daca ar fi asa mai subtiri, sa fie absorbante tanga. Si minune, au aparut.

Ieri m-am hotarat sa fac o mica investigatie prin sifonier. Care s-a finalizat cu scosul tuturor lucrurilor si aruncatul lor in pat, plus ca mai aveam haine de calcat ca bagasem toata saptamana la spalat si nu calcasem nimic. Buuuun, aveam un pat cu haine pana la vreo 2 m inaltime, ca nu reuseam sa vad dupa ele. Cele din sifonier aveau ca soarta sa fie inlocuite cu cele de vara, care cele de vara trebuiau sa fie si ele calcate.

Si de pe la orele 17:00 pana pe la 00:50, am calcat, mai cu pauza 2 minute sa vad ce mai e pe mess, mai sa dau un comentariu. Si dupa ce am calcat vreo 70 de tricouri si maieuri, pantaloni scurti, vreo 5 perechi de blugi, stateam si ma gandeam ca prostu’ …. ce bine ar fi daca s-ar calca astea singure, ca de spalat cum se spala singure? Si stiu ca s-a inventat chestia aia verticala cu aburi si ca e mai usor, dar tot muncesti. Si mi-a venit ideea. O camera cu bara d-aia lunga din perete in perete. Sa agat fiecare haina pe umeras si umerasul sa-l agat pe bara. Si sa ies, sa programez camera si din pereti, podea, plafon, sa iasa jeturi de abur fierbinte care sa netezeasca tesaturile si sa le iau pe urma direct pe umeras deja calcate. Astept sa vad cand se va materializa 🙂

18 Responses to “Inventii si curiozitati”


  1. 2 Mada Iunie 15, 2009 la 9:14 am

    dar ştiu că eşti genială! Şi eu îmi puneam … şi înca îmi mai pun … astfel de întrebări!
    Cu acele cuvinte, repetate la nesfârşit, până îşi pierd înţelesul.. ei bine, mi se întâmplă şi acum! Sau, dacă scriu un lucru de prea multe ori, după trebuie să întreb pe cineva dacă am scris corect!
    Deci nu numai minţii mele îi da cu virgulă!

    Iupiiii! 😀

  2. 3 crocoditza Iunie 15, 2009 la 9:15 am

    mai mai…. iar esti pe faza…. articolul e cu dedicatie pentru tine ca tot asteptai nerabdatoare articol nou a la croco 🙂

  3. 4 Ada Iunie 15, 2009 la 9:39 am

    Neata!
    Pfuai ce probleme aveai cand erai mica… Daca ti le zic pe ale mele… mori!
    Eram a 6-a si mai toate colegele mele aveau menstruatie si eu nu. Si eram destul de contrariata… bueii frate, o sa am sau nu, ca sa stiu de pe acum daca pot sa fac copii sau nu, sa stiu cum ma organizez! 😆
    La fel, repetatul cuvintelor pana isi pierd sensul, mi s-a intamplat si mie.
    De ce -uri am si acum, clar la alt nivel fata de cand eram mica, dar tot am… de ce -ul actual este… de ce nu sunt lucrurile asa cum mi le doresc? (nu toate, dar macar unele)…
    Probleme, Gogule… 😆

  4. 5 crocoditza Iunie 15, 2009 la 9:42 am

    cand eu zic ca avem o viata plina de intrebari, 99% „De ce”-uri 😀

  5. 6 Sangerica Iunie 15, 2009 la 9:47 am

    io cred ca tre sa iti multumim pt toate inventiile…doar tu te’ai gandit la ele si imediat au fost realizate… 😆

  6. 7 crocoditza Iunie 15, 2009 la 9:49 am

    Sangerica, astept camera care calca 🙂 asta-i of-ul meu actual.
    Si totusi… cine e EA? 😀

  7. 8 crocoditza Iunie 15, 2009 la 10:05 am

    Mama, cat despre menstruatie… ehe… am avut aceleasi probleme… mi-a venit prin a 8-a… toate colegele aveau, eu nu… si la fel.. ma gandeam ca da nu imi vine, nu mai fac copii… ce ma fac daca nu pot sa fac copii ca n-am menstruatie… si cum sunt omul solutiilor, indiferent de situatie, am gasit si solutia: daca nu si nu, adopt! 🙂

  8. 9 Rae Iunie 15, 2009 la 10:38 am

    sa stiti ca n-am citit the girl stuffs:)))
    poblema cu acel cuvant repetat si apoi fara inteles mi se intampla destul de des. Si apoi ma gandesc la o noua denumire:))
    btw…croco..twitteresti, huh?:>

  9. 10 crocoditza Iunie 15, 2009 la 10:39 am

    Rae, mai nou, daaaaaa
    Trebuie sa tin pasul cu moda, desi-s batrana si nu prea receptiva la nou 😀

  10. 11 crocoditza Iunie 15, 2009 la 10:40 am

    Rae, si daca citesti, care e problema? sunt lucruri normale… nu e nicio rusine, nicio interdictie 😛

  11. 12 Rae Iunie 15, 2009 la 11:35 am

    nu e nicio rusine/interdictie, dar erau „confidente” ca intre fete:P
    pe mine nu m-a prins acest curent, nici macar nu stiu mai exact ce se face pe twitter (tot blogging?)

  12. 13 Rae Iunie 15, 2009 la 11:39 am

    commentu de mai sus e incurcat (am completat ceva la commentul initial)
    deci ultima parte trebuia sa sune cam asa:
    mai exact, nu stiu ce se face pe twitter (tot blogging?)

  13. 14 Mada Iunie 15, 2009 la 12:42 pm

    vai, dar la mine in clasa sunt [ pardon, erau! ] unele disperate care nu faceau ora de sport. si cand ma intorceam de la sport , pe tabla scria
    ” ce este sexul?! ”
    si alea urlau pe acolo
    ” sexul se poate face in 3 feluri… x , raspunde! ”
    ” aaa.. ”
    ” esti proasta, ia loc! ” [ desi nu se ridicase ]

    =))

  14. 15 Mada Iunie 15, 2009 la 1:00 pm

    multumesc ptr dedicatie! * big hug *

  15. 16 Mada Iunie 15, 2009 la 1:28 pm

    Crocodiţă, ţi-am pasat o leapşa. ( http://pamantulepatrat.wordpress.com/ ) şi vezi despre ce e vorba. 😛

  16. 17 Marmotica Iunie 15, 2009 la 2:08 pm

    Ce curioasa era suri a mea cand era mica. EU nu mai tin minte daca eram asa, stiu doar ca nu puneam atatea intrebari ca si fratele meu. Dar mai stiu si ca intrebarile astea care mi le puneam incercam sa le rezolv singura si veneam cu cate-o explicatie de te durea capul 😀 deh marmota fiind am invelit ciocolata in staniol cum stiam eu mai bine 😀

  17. 18 crocoditza Iunie 15, 2009 la 2:32 pm

    Rae, nu era neaparat o confidenta intre fete … mare confidenta 🙂

    Mada, o sa ma achit de leapsa 😀

    Suri, las’ ca ne completam 😛


Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Pentru orientare in timp

Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE