Jocuri din copilarie

Era pe vremea cand copiii puteau sa stea la scara blocului si dupa ce se insera, nesupravegheati … candva, odata … cand copiii inca  mai scoteau o patura, o puneau pe iarba si se jucau in fatza blocului, se jucau si de-a invatatoarea, sotron, sareau coarda (ce campionate aveam, cate incrusisari, ce ghidusii), jucam elastic, jocuri cu palmele, tarile („Sa traga, sa traga matza de coada si porcul de ureeeeeeeeeeeeechi… Anglia” si arunca mingea, cine reprezenta tara respectiva fugea dupa ea, ii ocupai din teritoriu, stiti jocul?), leapsa, ascunsea cand se insera bine si ne bagam si pe sub masini, ratele si vanatorii, „Tara, tara, vrem ostasi”, „Imparate, luminate, cat e ceasul? si zicea imparatul doi pasi de pitic, 3 mamaligi, 5 pasi de urias si cine ajungea primul la imparat castiga si era el imparatul”. Va astept sa completati lista de jocuri din copilarie, ca sigur mi-au scapat destule! 🙂 Pe langa toate astea, am mai avut o pasiune: basket-ul. Prin clasa a 5-a mi-a luat mama o minge de basket. De-abia o aruncam, asa mi se parea de grea. Eram micutza, cea mai mica din clasa (si de inaltime si de ani, ca m-au dat de 6 ani la scoala), asa ca mama a considerat ca trebuie sa ma apuc de basket, ca poate ma mai inaltz. Nici n-aveam fortza sa ating inelul, darmite sa mai si inscriu 🙂

Dar cum sunt ambitioasa (cateodata), am exersat mult, zile la rand, luni, pana cand mi-am format mana. Terenul de basket mi-era cat de cat aproape de casa (faceam vreo 5 min de mers lejer, si 2 min daca alergam ca m-am cronometrat 😛 ). In vreo juma’ de an, ma descurcam, eram mandra de mine. Am mai convins o prietena sa mearga cu mine in curtea scolii sa batem mingea, jucam cu cine gaseam si noi pe acolo, ca de imprietenit mi-era cel mai usor. Noi eram singurele fete, restul numai baieti, asa am crescut eu printre baieti, le dadeam sfaturi, le aflam minciunile, m-am calit cat de cat pentru viitor 🙂

Dupa ce m-am experimentat si ne invatasem unii cu altii, de-abia asteptam sa vina „straini” prin curtea scolii sa doreasca sa joace cu noi, faceam echipele la gramada, 2 cei mai buni isi alegeau pe rand cate un om in echipa. Cei noi, vazandu-ma fata si mai mica, evitau sa ma aleaga, baietii cu care jucam zi de zi stiau ca joc bine si ca nu o sa ma aleaga nimeni si ma alegeau ultima. Eu eram arma secreta 🙂 Ma specializasem in aruncari de la distanta (de 3 puncte), eram departe de lume, ma vedeau fata si nu prea incercau sa ma blocheze si marcam linistita 🙂 Asa de aproape, fiind mica, imi puneau capac repede, nu prea aveam sanse. Mai aveam un atuu, le „furam” mingea adversarilor fara sa se prinda, „pe la spate” 🙂 Cum fugea adversarul in atac mandru, batand mingea, deodata cand vroia sa bata, nu mai avea ce, venise speedy gonzales (eu) din spate si o furase 🙂 recuperam, aruncam in fata si se marca. Jucam aproape zilnic, pana noaptea tarziu cand nu se mai vedea panoul si aruncam mingea prin boscheti si o cautam pana ne ieseau ochii din cap. Jucam si iarna, cu gecile pe noi intai, pe urma cum ne incalzeam, ramaneam in pulovere, 3 straturi de bluze de trening. Si nu raceam niciodata. Asa am dat admiterea la liceu, asa am dat bac-ul. Vesnic pe terenul de basket, toata lumea se intreba cand invatz. Tot asa m-am si indragostit prima oara (mai serios), tot pe terenul de basket. V-oi povesti vreodata. Ce vremuri…..

12 Responses to “Jocuri din copilarie”


  1. 1 Ada Aprilie 4, 2009 la 11:33 am

    Ai uitat Castel, Frunza… si nu mai stiu! 😛

    Ce vremuri… 😀

  2. 2 crocoditza Aprilie 4, 2009 la 2:42 pm

    Frunza nu prea jucam asa des.
    Si Castel? Cum e asta?

  3. 3 crocoditza Aprilie 4, 2009 la 5:48 pm

    Gata, stiu si cu castelul 🙂
    Am vorbit cu mama (Ada) la telefon.
    Cica mai trebuie adaugat „matele-ncurcate” 🙂

  4. 4 Marmotica Aprilie 6, 2009 la 9:30 am

    Ahh,baschetul a fost sportul meu preferat.Am jucat foarte mult si in generala si in liceu,eram innebunita.Eu aveam la curte amenajat un fel de teren si mereu ma prindea 1 noaptea in fata curtii la lumina neonului 😛

  5. 5 crocoditza Aprilie 6, 2009 la 9:45 am

    Eeeeee, suri, nu ma mai joc
    Aveai curte, aveai si neon 😛
    Eu aveam curtea scolii, neon aveau la magazin 🙂

  6. 6 partizan 86 Iunie 10, 2009 la 4:05 pm

    O daaaa: jocurile copilariei, cat de tari erau. ”Sa traga, sa traga matza de coada si porcul de ureeeeeeeeeeeeechi… Anglia” , la noi asta se chema ceva de genul : ” Sa vina la razboi , cu turcii si cu noi… Anglia” :)). Mai era Frunza, Satpe Betze, Baseball in fata blocului de nu era zi sa nu spargem vreun geam, Groapa cu monede, Tzui,ascunsea cu mingea, eternul Lapte Gros,etc. Vremuri , nu ca acum 😀 .

  7. 7 vlad Ianuarie 6, 2010 la 2:45 pm

    Era un video joc rusesc cu un lup care prindea oua cu un cos am gasit odata jocul pe net da nu mai stiu unde daca ari cineva un link va rog sa ma ajuatti

  8. 8 schnitzel Ianuarie 6, 2010 la 5:21 pm

    Am jucat baschet pana in clasa a 8-a, eram in echipa scolii 😛 Mai jucam si prin liceu, da’ mai rar, ca n-aveam cu cine, baieti nu prea eram, si fetele jucau volei..
    Jocuri: Ratele si vanatorii, Omu’ negru, Baba oarba, Capra, Flori, fete si baieti, Ulii si porumbeii, Telefonu’ fara fir, Telefonu’ american, Peretel, 1,2,3 la perete stop, WC-ul, Sticluta cu otrava, pt baieti mai erau La malai, 21, Peretele (cu mingea), Tenis de picior, Pac-pac, Portofelu’ (cu surprize de la guma Turbo :lol:), tevile cu cornete, si mai mult nu mai stiu 😀

  9. 9 crocoditza Ianuarie 6, 2010 la 9:48 pm

    vlad, vai cat m-am jucat si eu minunea aia de joc… chiar nu imi aduc aminte cum ii zice…
    oricum, bun venit! 😀

    schnitzel, jocuri… cand respirai si aer, nu stateai numai la calculator 🙂

  10. 11 crocoditza Ianuarie 30, 2010 la 7:44 pm

    sarah, bun venit in joc! 🙂

  11. 12 Bunny Iunie 17, 2010 la 2:54 pm

    buna….vreau si eu niste jocuri cu care sa le pot juca cu gasca….mai interesante… 🙂 mai de actiune….noi jucam mult MIM, EU(stam in cerc , si nu avem voie sa radem, trebuie sa fim cat mai seriosi, si sa ne uitam la cel din dreapta, si spunem „eu”, pana cand rade primu, cand unu a ras… cel din stanga celui care a ras ii spune un cuvant la ureche, nu conteaza cuvantu… si toti spun „eu” si el spune „eu si cuvantul care l-a primit”), mai jucam 2 sus, 2 jos , una sus si una jos(cel mai bine e sa-l stie doar unu din gasca, regula e simpla…cel care stie spune gresit sau bun….si dupa ce se ia? … fiecare pe rand aleg o varianta,2 sus,2jos sau una sus una jos, si se ia dupa potizia in care are mainile….dar ceilalti nu trebuie sa stie regula, si cel mai bine, e sa faceti ceva, sa mancati seminte…sau ceva 😀 )


Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Pentru orientare in timp

Aprilie 2009
L M M M V S D
« Mar   Mai »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE