„profesionistii”

Urmeaza iar un roman, oooh da,  ca la cati nervi mi-am facut pe tema asta, nu stiu daca ma mai opresc din povesteala. Asta ca la televizor cand vedeti avertismentul ca trebuie sa urmariti filmul sau emisiunea numai cu acordul parintilor, la mine va trebuie timp de citit si rabdare 🙂 Pentru cei care se pricep la site-uri, poate ma indrumati cumva dupa ce lecturati! Va multumesc anticipat 🙂

De vreo 3 ani am zis sa imi fac site pentru firma, ca na, asa se poarta. Zis si facut, incep sa caut pe net ceva modele, sa stiu cam ce sa cer, ca sa mi se poata face un calcul. La vreo juma’ de an vorbesc cu un tip (liber profesionist) recomandat ca fiind foarte bun in ale site-urilor, sa-i zicem Benny.Si incep sa ma chinui sa fac texte, sa gandesc ce si cum, sa vizualizez cam cum as vrea, ce culori, sa fac poze la tot ce se poate. Ca Benny ma va ajuta! Si e profesionist! Si eu dormeam linistita mai ceva ca in reclama aia de la FNI, ca Benny vegheaza, creeaza site-ul, l-a pus la dospit si cand se va face mare voi mandra! Si a dospit site-ul ce a dospit, timp de vreo 2 anisori asa … 2 ani… ca „n-am avut timp”, „am fost plecat nu stiu unde”, „dupa sarbatorile Paste”, „dupa sarbatorile de Craciun” si eu fata cu bun simt si rabdatoare, am inteles. Intre timp m-a pus sa-mi fac si un card de nu stiu care cu care sa imi cumpar domeniu, unde afisase sigla firmei si „under construction”, domeniu pe care l-am platit degeaba pentru ca nu am afisat nimic si oricum i-a „expirat” termenul de valabilitate. In momentul ala m-au luat pe mine nervii si am pus mana pe telefon si l-am facut pe Bennica in fel si chip si simteam nevoia sa ii dau cu ceva in capsor, sa crape si gata.

Dupa aceasta experienta, am zis ca nu-mi mai trebuie „profesionisti”! Ma duc si vorbesc cu o firma specializata care face un contract cu un termen de executie, ca la carte. Zis si nefacut, pentru ca in martie vine la mine un „prieten” si ma anunta ca are nunta in iunie, sa il ajut. Bine, vedem ce se poate face. Intre timp aflu ca tocmai si-a deschis o firma care se ocupa, printre altele, si cu web design. Zic „m-a lovit norocul”. Ii explic ca as vrea mai multe site-uri, ca ma intereseaza, i-am spus eu in mare cam ce as vrea, el zice ca mai vorbim, ma asigura de toata seriozitatea lui, eu rasuflu usurata si mai aud de el peste 2 luni. „Buna, sunt Cezar, te-ai mai gandit? facem site-ul?”, „Facem! uite ce as vrea, asa asa…”  ba chiar mi-am cautat si singura template-ul (era un flash), el doar sa-l adapteze. Fata buna si eu dintotdeauna! M-a mai sunat de cateva ori ce-i drept dar aveam o perioada foarte aglomerata si n-aveam timp sa fac poze sau ce vroia el sa mai fac. I-am zis ca stie ce vreau in mare, sa faca o „ciorna” sa mi-o prezinte si modificam din mers ca nu am timp. Baiatul s-a conformat, vine cu …. o porcarie, nealiniata, nu se distingeau caracterele, scris tot cu Times New Roman de zici ca eram la ora de citit ziarul. M-am enervat putin, dar am fost diplomata, i-am mai aratat inca o data ce vreau, VREAU FLASH-UL ALA, vreau sa fie butonul asta asa, ala mai mare, ala mai deschis la culoare, sa vada omu’ ce citeste!

Mai reface el ce reface si ma mai viziteaza de 2 ori sa vad „retusurile” si ma asigura ca nu o sa fie asta forma finala, ca e asa ca „sa il puna sus” (expresie tehnica din domeniul webdesign-ului cica), ca dupa 15 zile apare pe Google, nu prea am inteles eu, nu ma interesa prea mult ce-i drept ca am destule pe cap si d-aia imi luasem „profesionist” ca sa ma scape de grijile astea. Pe mine ma interesa cand dau search pe google pe domeniul respectiv sa-mi apara site-ul, sa se incarce usor, sa arate bine, cum facea asta prea putin ma interesa. Si ca sa „il puna sus” trebuia sa-i dau niste banutzi, ceea ce mi s-a parut normal , a zis el 47 euro din care 23 euro gazduirea si ceilalti nu stiu ce, ca a venit cu contract sa completez „cuvinte cheie” pentru cautare pe google, chestii, figuri. Buuun, nu comentez, ii dau 350 lei, zic sa fie echivalentul a 100 euro (pe atunci era euro 3,50 lei, adica anul trecut), sa isi faca si el treaba. Ia banii, imi da factura pe total cu o chitanta doar pe avans, corect!  N-am mai auzit de el 2 luni! Norocul lui ca am multa treaba si nu am stat de el. Cu cateva zile inainte de Craciun, ma suna Cezar „Buna, stii, am pus ala sus, hai ca e functional, sa imi dai si mie diferenta de bani”. Raspuns „Da Cezar, cum sa nu, numai sa vad si eu ce ai facut, daca e cum ne-am inteles”. Erau sarbatorile, foame mare! Atunci il prinsese lucrul. Imi arata site-ul … NU ERA FLASH. Era pur si simplu ca o pagina scrisa in powerpoint cu poze, PAI NENE, asta stiam sa fac si eu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de ce sa iti dau tie 270 euro (atat imi facuse calculul final) daca nu esti in stare sa faci ce ti-am cerut? Vreau flash! Pai ca sa-l lasam asa momentan… zic „bine”. Eram intr-un fel fericita ca aveam site, asa cum era el, macar era ceva dupa ce m-am scremut aproape 3 ani din profesionist in profesionist. Ma suna baiatul in fiecare zi, nu exagerez, zilnic! „Buna, sunt Cezar, poti sa imi dai si mie banii”, eu imi luasem concediu de Craciun, am lasat vorba sa ii mai dea o parte din bani, nu toti, ca vroiam sa vad flash-ul. M-am gandit ca are familie, copil, sunt sarbatorile, or avea si ei nevoie de bani, sa nu fiu eu aia nesimtita. Cand m-am intors in oras, dupa sarbatorile de iarna, iar ma suna zilnic „stii banii” de ma simteam eu prost ca si cand as fi vrut sa-l pacalesc, pana la urma zic sa ii dau banii, poate asa face, sa nu fim ca-n filmele cu prosti, eu sa nu ii dau ca pe urma nu mai face nimic, el sa nu faca nimic ca pe urma nu ii mai dau banii. Si i-am dat diferenta. In euro! Intre timp euro trecuse de 4,0 lei! Zic „paguba mea, acum ce sa mai fac” si nu i-am mai zis nimic. Asteptam modificarile, flash-ul, nu mai zic ca imi trecuse gresit un numar de telefon la contact si spumegam de nervi. Nu il sun zilnic cum facea el, il sun la sfarsit de saptamana „Buna, Cezar, iti aduci aminte de mine? Site-ul, chitanta pentru diferenta de bani, modificari, astea iti spun ceva?” , „aaaa, am avut treaba, dar in seara asta fac tot, maine(luni) le pun sus si trec si-ti las si chitanta”, „multumesc, Cezar”. Trece maine, trec si vreo 5 zile dupa maine, iar il sun la sfarsit de saptamana, aceleasi replici, iar trece maine, iar vine duminica, iar il sun, de data asta cu vena de pe gat zvacnindu-mi, enervandu-ma pana sa apuce el sa zica „alo” si ii zic „nu era mai bine sa nu iti fi dat eu banii? sa vezi ce ma mai cautai in fiecare zi, te rog frumos sa faci ce ti-am cerut ca d-aia te-am platit, daca vroiam site-ul in forma aia mi-l faceam singura!” Ca isi cere scuze, ca are probleme cu flash-ul nu prea stie sa il faca, dar … ca MAINE rezolva tot.  Pai de ce pana mea ai mai luat comanda de flash daca tu esti varza, daca nu ai nici cea mai mica idee, de ce mi-ai luat banii pe ceva ce nu mi-ai oferit? Deja stiam ce o sa urmeze cu „maine”. L-am lasat sa vad daca da vreun semn de viata, nimiiiiiiiiiiiiic, nesimtire totala! Si la sfarsit de saptamana, am zis sa-i scriu un mail, ca daca mai vorbeam la telefon, mi-era ca ma iau nervii atat de tare incat ma voi comporta cam ca in Ferentari si ii voi zice niste vorbe atat de dulci de nu le poate duce. Scriu mailul, ii explic ca nu stiu cum face el afaceri, dar eu daca am zis ceva imi place sa ma tin de cuvant, daca eu ofer respect, ma astept sa fiu tratata la fel, i-am spus ca e un nesimtit si ca incheiem orice colaborare, ca vreau sa imi dea toate datele legate de site ca nu imi permit sa astept juma’ de an ca sa imi modifice el 3 randuri si 2 poze. Si sa fie dragutz sa mi le scrie pe mail ca daca dau ochii cu el nu o sa ii fie bine.  Vazand ca se ingroasa gluma, face mici modificari, insa imi face o alta supriza, omul nu stie cand se foloseste un singur i si cand pui 2 i. Si in loc sa apara scris ce gandisem eu, zici ca a gandit si scris un analfabet. M-am umplut de nervi iarasi. Cum e posibil sa fii atat de bou sa mananci litere, sa nu stii cand sa scrii cu un i si cu 2 de i, pe banii mei? Azi am vrut sa-l sun iarasi, dar mi-e ca daca nu raspunde, cred ca incep sa caut voluntari sa-l bat 🙂 Si uite asa astept de 3 luni sa-mi bag la scadere 12 milioane, dar nu pot, ca n-am chitanta!!!! astept sa mi se schimbe  poze, sa fie scris totul corect gramatical … si degeaba, ca n-am cu cine! Cum sa fac sa aflu datele, sa schimb adresa de mail de unde e gazduit, e posibil daca individul nu imi da tot ce trebuie? nu stiu, nu ma pricep, poate ma lumineaza careva!

Maine il voi suna si daca ma enerveaza, ii fac o antireclama de nu mai iese din casa.

22 Responses to “„profesionistii””


  1. 1 Ada Martie 27, 2009 la 10:15 am

    Nervozato!
    Da, sa stergi cu el pe jos… mama lui! 😀

  2. 2 Klars Martie 27, 2009 la 10:16 am

    Daca te referi la situl la care faci reclama…

    % Whois Server Version 1.0 – whois.rotld.ro

    % Rights restricted by copyright.
    % Specifically, this data MAY ONLY be used for Internet operational
    % purposes. It may not be used for targeted advertising or any
    % other purpose.

    % Este INTERZISA folosirea datelor de pe acest server in oricare
    % alt scop decat operarea retelei. In special este INTERZISA
    % folosirea lor in scopuri publicitare.

    % Top Level Domain : ro
    % Maintainance : http://www.rotld.ro

    Domain Name: print2004.ro
    Registrar: Claus Web SRL
    Whois Server: http://whois.rotld.ro
    Referral URL: http://www.claus.ro

    Name Server: ns.clausweb.ro
    Name Server: ns.registar.ro
    Name Server: ns.romania-webhosting.com

    Domain Status: ok

    e inregistrat de Claus web srl si doar ei pot schimba orice date de contact asa ca-i roaga-i frumos sa schimbe pe adresa ta daca e domeniul tau.

    Si ca un sfat, din greseli invatza omu` cele mai multe, asha ca next time o sa sti sa nu mai dai bani fara sa faci un contract.

    Sorry, shift happens!

  3. 3 crocoditza Martie 27, 2009 la 10:20 am

    Klars, multumesc muuuuuuuult!

    Ada, n-am nimic cu mama lui, am cu el! 🙂
    Eu am ce am cu mami meu, cea mai fidela cititoare, pupa-o-as eu pe ea!

  4. 4 crocoditza Martie 27, 2009 la 10:25 am

    Klars, am facut un contract, si? n-auzi ca am scris in contract cu manutza mea si cuvintele-cheie pentru search pe motoarele de cautare. Si? Cica imi garanta ca va fi macar in primele 15 pagini, nu cred ca apare nici in primele 50 🙂 Si? Ma exapereaza oamenii nesimtiti, si eu proasta ca am mereu incredere in oameni, desi mi-am luat-o de atatea ori, inca mai sper ca exista oameni in firea lor! Sa ii dau in judecata? sa mai cheltui vreo 300 euro si sa astept vreo 3 ani, ce? Mai bine l-as bate cu geanta peste ochi, geanta aia gen sac care cantareste cel putin 5 kg (si nu glumesc), una daca isi ia peste ochi, nu mai misca 2 zile 🙂

  5. 5 Klars Martie 27, 2009 la 10:30 am

    Da, sa-i dai in judecata, si acolo sa precizezi ca ti-au facut daune materiale in valuare de xxx pe perioada in care situl nu a fost sus, sau a fost sus de rahat, si pe urma sa mai adaugi si daune morale in valoare de xxx la patrat.
    Cu asta o sa iti dovedesti tie ca se poate mai bine, si o sa il faci pe respectivul sa gandeasca de 2 ori pana semneaza un contract si cu siguranta urmatorul lui client va fi mult mai bine „taken care of”(pm de limba romana) 😀

  6. 6 crocoditza Martie 27, 2009 la 10:32 am

    Klars, uite azi chiar o sa citesc contractul bine, ca l-am semnat ca primarul fara sa il citesc 🙂 si o sa ma gandesc si la posibilitatea asta

  7. 7 Marmotica Martie 27, 2009 la 10:34 am

    Daca ai nevoie de ursi sunt aici pentru tine..
    Intamplarea ta imi aduce aminte de o patanie de-a mea recenta..Cata nesimtire ..NU ma mai mira nimic sincer.Domle daca nu stii sa faci ceva,taci naibii din gura si nu te mai bagi 😦

  8. 8 crocoditza Martie 27, 2009 la 10:37 am

    da marmo, sa pun ursii pe el, ii mai dau si cu geanta, om il fac! 🙂

  9. 9 TheNutz Martie 31, 2009 la 2:26 pm

    nu pot sa cred. tu ai dat atati bani pe print2004 ala?
    nasol. Lectie invatat sper. Dai avans dupa ce vezi un draft care te multumeste si achiti cand e totul cum ai vrut.

    Daca ne gaseam mai devreme scapai de griji 🙂

  10. 10 crocoditza Martie 31, 2009 la 2:39 pm

    TheNutz, 200 euro mai era cum era, am dat 265 euro fara tva!!!!! Nu ca m-a pacalit cu flash-ul, m-a prostit rau si cu banii, am mers pe incredere, ca ne cunosteam, ca eu oricum nu ma pricep la astea, dar daca nu i-o placea ce ii fac… mai vorbim 🙂

  11. 11 crocoditza Martie 31, 2009 la 2:41 pm

    P.S. Dadeam si 300 euro si 400 euro, numai sa fi fost un site sa ma lase cu gura cascata, sa fie ireprosabil. Deh, atunci nu era criza asta 🙂

  12. 12 TheNutz Martie 31, 2009 la 2:45 pm

    la 300-400 nu o sa ai un site care sa te lase cu gura casca (depinde si de prentii) insa ai fi avut un site decent si functional.
    Inca o lectie, niciodata business cu cunoscutii/prietenii

    Ai link catre templatul cumparat ca poate te ajut sa il adaptezi (for free)

  13. 13 crocoditza Martie 31, 2009 la 3:39 pm

    TheNutz, template-ul era asta: http://www.templatemonster.com/flash-templates/11744.html (fara gagica cu scaunul).
    Acum nu stiu daca boul din banii incasati l-a si cumparat.
    Si am zis eu sa ma lase cu gura cascata in sensul sa nu am ce sa comentez, sa fie de bun simt si functional.
    Ieri i-am transmis printr-un prieten ca daca nu o rezolva, o incurca si sa imi raspunda la telefon. Mai acum 10 minute a venit sa aduca si chitanta (adica a trimis-o prin altcineva)… lash… ce sa-i ceri.. oricum i-am transmis ca are 2 zile sa faca flash-ul, ori sa imi dea TOTI banii inapoi (mai putin cei pentru domeniu si gazduire) sau il mananca procesul si vreau 5000 euro daune.
    Multumesc oricum! E bine sa vezi ca mai exista si oameni in firea lor 🙂

  14. 14 TheNutz Martie 31, 2009 la 3:45 pm

    Nasol daca i-ai dat banii sa iti cumpere si templateul
    Adu-i aminte ca inafara de bani trebuie sa iti restituie si sursele templatului
    Sources Available: .PSD; .HTML;.FLA;.SWF.

    apropo ar trebui de banii pe care i-ai dat sa primesti un design original de site nu unul pe care il mai folosesc alti cateva sute/mii.

    iar daca ai sursele te poti descurca si singura sa il adaptezi (cu putin ajutor) d’asta s-au inventat templaturile 🙂
    bafta!

  15. 15 crocoditza Martie 31, 2009 la 3:52 pm

    cica l-au sunat aia unde e gazduit domeniul si i-au batut obrazul (ca eu m-am plans si la ei 🙂 )

  16. 16 crocoditza Martie 31, 2009 la 3:59 pm

    TheNutz, adevar graiesti 🙂
    Dar am atatea pe cap si am refuzat sa mai invatz sa fac si site-uri, dar mi-a fost invatatura de minte experienta asta si acum chiar o sa ma apuc sa invat ca sa mi-l administrez singura.
    si multumesc pentru .psd, .html, .fla, .swf, chiar nu stiam de ele, mi-a dat userul si parola de la cspanel de la fima de unde e gazduit.

  17. 17 TheNutz Martie 31, 2009 la 4:03 pm

    accesul la cpanel e doar pentru a putea avea acces la server sa iti pui pe el situl cand e gata. atat.

    si inca un sfat. solutia ta de site full flash nu e foarte buna daca vrei sa te gaseasca lumea prin google. Google cauta in situl tau dupa text, nu poate deocamdata sa citeasca text in flash (trebuie ajutat si deja e munca suplimentara si destul de nesigur), asa ca cea mai buna varianta ar fi un site care nu e in intregime flash.

  18. 18 crocoditza Martie 31, 2009 la 4:08 pm

    receptionat, partial flash, textul in html, nu?
    incep sa ma pricep si eu 🙂

  19. 19 TheNutz Martie 31, 2009 la 4:16 pm

    ideea de flash e utila in prezentari, filmulete, bannere, chestii miscatoare care sa atraga.
    Cand vine vorba de informatii e bine sa fie text formatat in html
    Plus ca exista riscul ca cei care te viziteaza sa nu aiba plugin de flash si sa nu vada nimic din ce incerci sa comunici.
    (stii ca trebuie instalat flashul ca sa si vezi ce se afiseaza in flash)


  1. 1 Cum e ziua de luni, asa e toata saptamana?!? « Fiti fericiti! Trackback pe Martie 31, 2009 la 12:18 am
  2. 2 Cand credeam ca am scapat … « Fiti fericiti! Trackback pe Martie 31, 2009 la 10:22 pm
  3. 3 Vreau o … minune! « Fiti fericiti! Trackback pe Ianuarie 26, 2010 la 9:41 am

Lasă un răspuns

ORGANIZARI EVENIMENTE

One Night Dress

Abonati-va prin e-mail

Pentru orientare in timp

Martie 2009
L M M M V S D
    Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

SA O SALVAM PE ALEXIA!

DANIEL RADUTA ARE NEVOIE DE NOI!

Îl susţin pe Daniel Răduţă

DARUITI!

DECAT SA FII TRU, MAI BINE FII TU!

RECLAME

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Hai sa ne … twitterim

Ochi care citesc acum (x2)

Click-uri

stat counter

DE PRIN LUMEA MARE, AU AJUNS DIN INTAMPLARE